Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
MAXERA, P.
Originální název
Analýza chování řidiče při jízdě ve dne přes rizikové přechody pro chodce v městě Brně
Český název
Autor(ři)
Typ
článek ve sborníku mimo WoS a Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Článek se zabývá analýzou chování pěti řidičů při jízdě s vozidlem v místě přechodů pro chodce v městě Brně. Měření byla realizována za denního světla na čtyřech přechodech s častým výskytem dopravních nehod. První z těchto přechodů se nachází v těsné blízkosti tramvajové zastávky s nástupním ostrůvkem. Další tři přechody jsou vedeny přes čtyři a více jízdních pruhů se středním dělicím ostrůvkem. Pomocí speciálního zařízení Pupil Labs pro sledování změny úhlu pohledu řidiče jsou analyzovány důležité podněty, na které řidič v daném místě opticky reaguje a doba potřebná na pozorování těchto objektů. Ze způsobu chování řidičů se analyzuje, jak dané dopravní řešení a složitost jízdní situace ovlivňuje možnosti řidiče rozpoznat nebezpečí spojená se vstupem a následným pohybem chodce ve vozovce a také chování řidiče ve vztahu k chodci. Vyhodnocované jízdní zkoušky byly uskuteněny ve spolupráci s Krajským ředitelstvím Policie ČR Jihomoravského kraje v rámci projektu specifického výzkumu s názvem „Analýza chování řidiče v reálném provozu za využití metody eyetrackingu“, řešeném na Vysokém učení technickém v Brně, jehož poskytovatelem je MŠMT.
Český abstrakt
Klíčová slova
bezpečnost silničního provozu; dopravní nehody vozidel s chodci; první optická reakce řidiče; reakční doba; eyetracking
Nakladatel
ÚSI VUT v Brně
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-5336-4
Kniha
Junior Forensic Science Brno 2016 - sborník příspěvků
Číslo vydání
1.
Strany od
16
Strany do
Strany počet
11
BibTex
@inproceedings{BUT128333, author="Pavel {Maxera}", title="Analýza chování řidiče při jízdě ve dne přes rizikové přechody pro chodce v městě Brně", annote="Článek se zabývá analýzou chování pěti řidičů při jízdě s vozidlem v místě přechodů pro chodce v městě Brně. Měření byla realizována za denního světla na čtyřech přechodech s častým výskytem dopravních nehod. První z těchto přechodů se nachází v těsné blízkosti tramvajové zastávky s nástupním ostrůvkem. Další tři přechody jsou vedeny přes čtyři a více jízdních pruhů se středním dělicím ostrůvkem. Pomocí speciálního zařízení Pupil Labs pro sledování změny úhlu pohledu řidiče jsou analyzovány důležité podněty, na které řidič v daném místě opticky reaguje a doba potřebná na pozorování těchto objektů. Ze způsobu chování řidičů se analyzuje, jak dané dopravní řešení a složitost jízdní situace ovlivňuje možnosti řidiče rozpoznat nebezpečí spojená se vstupem a následným pohybem chodce ve vozovce a také chování řidiče ve vztahu k chodci. Vyhodnocované jízdní zkoušky byly uskuteněny ve spolupráci s Krajským ředitelstvím Policie ČR Jihomoravského kraje v rámci projektu specifického výzkumu s názvem „Analýza chování řidiče v reálném provozu za využití metody eyetrackingu“, řešeném na Vysokém učení technickém v Brně, jehož poskytovatelem je MŠMT.", address="ÚSI VUT v Brně", booktitle="Junior Forensic Science Brno 2016 - sborník příspěvků", chapter="128333", howpublished="print", institution="ÚSI VUT v Brně", year="2016", month="april", pages="16--16", publisher="ÚSI VUT v Brně", type="article in a collection out of WoS and Scopus" }