Detail projektu

Inovace teorie kapacitních výpočtů neřízených křižovatek, okružních křižovatek, průpletových úseků a obdobných prvků silniční sítě na základě nejnovějších poznatků aplikované matematiky a fyziky

Období řešení: 1.1.2025 — 31.12.2027

Zdroje financování

Technologická agentura ČR - 2. veřejná soutěž programu Doprava 2030

O projektu

Projekt navazuje na poznatky základního výzkumu, kterých řešitelský tým dosáhl v poslední dekádě (např. GA15-15049S) a výsledky končícího aplikovaného výzkumu (CK01000152, konec 5/2024), které prokázaly vysoký potenciál poznatků základního výzkumu ke zlepšení přesnosti kapacitních výpočtů neřízených křižovatek a jejich derivátů (okružní křižovatky, průpletové úseky, atd.). V průběhu aplikovaného výzkumu řešitelský tým zjistil rovněž řadu elementárních chyb (jak v kontextu matematickém tak fyzikálním) v základech stávající teorie dopravního proudu (způsobené často úrovní techniky, matematiky a fyziky v době jejich vzniku), které je nutné napravit. Podstatou projektu je tak příprava nové ucelené teorie kapacitních výpočtů, která bude využívat nejmodernější metody aplikované matematiky a fyziky.

Klíčová slova
kapacita silnice; kapacita křižovatky; matematika; statistika; dopravní normy

Označení

CL02000055

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Útvary

Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky
- odpovědné pracoviště (23.4.2024 - nezadáno)
Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky
- odpovědné pracoviště (23.4.2024 - 23.4.2024)
Ústav pozemních komunikací
- odpovědné pracoviště (23.4.2024 - 23.4.2024)
Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky
- spolupříjemce (1.1.2025 - 31.12.2027)
České vysoké učení technické v Praze
- příjemce (1.1.2025 - 31.12.2027)