Detail oboru

Řízení a ekonomika podniku

FPZkratka: DSP-ŘEPAk. rok: 2011/2012

Program: Ekonomika a management

Délka studia: 3 roky

Akreditace od: Akreditace do: 31.12.2015

Profil

Doktorské vzdělání poskytne absolventům magisterského vysokoškolského studia v oblasti řízení a ekonomiky podniku vyšší stupeň vzdělání, prohlubující teoretické znalosti.
Cílem doktorského studia je naučit absolventy metodám vědecké práce.

Klíčové výsledky učení

Absolvent doktorského studia je schopen samostatné vědecké, výzkumné a řídicí práce.
Je připraven řešit náročné koncepční, výzkumné a vývojové problémy v oblasti řízení a ekonomika podniku. V praxi je schopen samostatně vést výzkum, vývoj a výrobu .
Nachází uplatnění jako tvůrčí pracovník na špičkových vědeckovýzkumných pracovištích, jako vedoucí výzkumných a vývojových týmů a též ve vědecké a pedagogické práci na vysokých školách. Absolventi tohoto programu se mohou také uplatnit při obsazování vyšších funkčních pozic v některých větších institucích a firmách, kde je vyžadována schopnost samostatně tvořivě pracovat, analyzovat složité problémy a navrhovat a realizovat nová, originální řešení.

Profesní profil absolventů s příklady

Absolvent studia najde uplatnění jako akademický pracovník ekonomicky zaměřených fakult, jako výzkumný pracovník ve výzkumných organizacích zaměřených na ekonomický a podnikatelský výzkum. V souladu s přijatým programem a oborem bude absolvent schopen zaměřit se na ekonomiku podniku ve všech jejich souvislostech, vrcholový management podniku, výkonný management, marketing, logistika.

Vstupní požadavky

Nutnou podmínkou přijetí ke studiu je:
" dosažení vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu,
" předložení vědecké eseje na předpokládané téma disertační práce,
" souhlas předpokládaného školitele,
" úspěšné složení přijímací zkoušky,
" znalost anglického nebo německého jazyka minimálně na úrovni B1.

Garant

Vypsaná témata doktorského studijního programu

  1. Competitive Intelligence

    Školitel: Bartes František, doc. Ing., CSc.

  2. Dlouhodobé ukládání digitálních dokumentů podniku

    Školitel: Smejkal Vladimír, prof. Ing., CSc.

  3. Efektivnost informačních systémů

    Školitel: Koch Miloš, doc. Ing., CSc.

  4. Ekologie jako jedno z kriterií při vektorové optimalizaci

    Školitel: Dohnal Mirko, prof. Ing., DrSc.

  5. Inovace nástrojů logistiky k získání světové úrovně produkčních procesů

    Školitel: Jurová Marie, prof. Ing., CSc.

  6. Konkurenční strategie firmy

    Školitel: Bartes František, doc. Ing., CSc.

  7. Marketingové aspekty podnikáni v odvětví obnovitelných zdrojů

    Školitel: Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA

  8. Marketingové aspekty řízení vysokých škol

    Školitel: Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA

  9. Měření vybraných indikátorů udržitelného rozvoje podniku s využitím matematických metod a informačních technologii

    Školitel: Hřebíček Jiří, prof. RNDr., CSc.

  10. Metody zavádění štíhlé výroby k dosažení podniku Word Class Manufacturing [Kaizen, simulační metody, Workflow]

    Školitel: Jurová Marie, prof. Ing., CSc.

  11. Minimalizace rizik při rozhodování za výrazného nedostatku informací

    Školitel: Dohnal Mirko, prof. Ing., DrSc.

  12. Minimalizace rizik při rozhodování za výrazného nedostatku informací

    Školitel: Dohnal Mirko, prof. Ing., DrSc.

  13. Nástroje a metody cenové tvorby přirozených monopolů

    Školitel: Škapa Stanislav, prof. Ing. et Ing., Ph.D.

  14. Návrh metodiky řešení ekonomiky nákladů jakosti výrobního podniku

    Školitel: Bartes František, doc. Ing., CSc.

  15. Professional Maintenance - metodika zvýšení účinnosti výrobních zařízení při spolupráci s obsluhou

    Školitel: Jurová Marie, prof. Ing., CSc.

  16. Příležitosti a rizika přímých zahraničních investic tuzemských malých a středních podniků v rozvíjejících se a rozvojových zemích

    Školitel: Zinecker Marek, prof. Ing., Ph.D.

  17. Soudobé směry alternativní teorie firmy

    Školitel: Škapa Stanislav, prof. Ing. et Ing., Ph.D.

  18. Tržní orientace a její vliv na zvyšování konkurenceschopnosti firem

    Školitel: Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA

  19. Uplatnění marketingového řízení v high-tech podnicích

    Školitel: Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA

  20. Vliv mikroekonomické politiky státu na chování firmy

    Školitel: Škapa Stanislav, prof. Ing. et Ing., Ph.D.

  21. Využití marketingu při uplatňování výsledků vědeckovýzkumné činnosti

    Školitel: Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA

  22. Využití soft computing v podnikatelství

    Školitel: Dostál Petr, prof. Ing., CSc.

  23. Využití soft computing v podnikatelství

    Školitel: Dostál Petr, prof. Ing., CSc.

  24. Využití soft computing v podnikatelství

    Školitel: Dostál Petr, prof. Ing., CSc.


Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)

1. ročník, zimní semestr
ZkratkaNázevJ.Kr.Pov.Uk.Hod. rozsahSk.Ot.
mvpDMetodologie vědecké prácecs0PovinnýdrzkS - 20ano
1. ročník, letní semestr
ZkratkaNázevJ.Kr.Pov.Uk.Hod. rozsahSk.Ot.
merDModerní metody v ekonomickém rozhodovánícs0PovinnýdrzkS - 20ano
1. ročník, celoroční semestr
ZkratkaNázevJ.Kr.Pov.Uk.Hod. rozsahSk.Ot.
tevDTeorie ekonomických vědcs0PovinnýdrzkS - 20 / S - 20ano
tevDTeorie ekonomických vědcs0PovinnýdrzkS - 20 / S - 20ano
2. ročník, celoroční semestr
ZkratkaNázevJ.Kr.Pov.Uk.Hod. rozsahSk.Ot.
RtmDTeorie managementucs0PovinnýdrzkS - 20 / S - 20ano
RtmDTeorie managementucs0PovinnýdrzkS - 20 / S - 20ano
RplsDProdukční a logistické systémycs0Povinně volitelnýdrzkS - 20 / S - 20PV2ano
RplsDProdukční a logistické systémycs0Povinně volitelnýdrzkS - 20 / S - 20PV1ano
RtmarDTeorie marketingucs0Povinně volitelnýdrzkS - 20 / S - 20PV2ano
RtmarDTeorie marketingucs0Povinně volitelnýdrzkS - 20 / S - 20PV1ano
Všechny skupiny volitelných předmětů
Sk. Počet předm. Předměty
PV2 1 RplsD, RtmarD
PV1 1 RplsD, RtmarD