Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-KsprpPAk. rok: 2025/2026
Předmět je zaměřen na strategický přístup k rozvoji podniku od fáze nápadu až po existující podnik. Strategický přístup k rozvoji je založen na využití nástrojů výzkumu trhu, analýz a formulaci přístupu k rozvoji využívajícího principy strategického řízení. V oblasti rozvoje záměru je důraz kladen na validaci myšlenky rozvoje. V oblasti rozvoje podniku je důraz kladen na formulaci prvků business strategie. Výzkum a analýza vychází z hodnocení okolí a interních faktorů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro absolvování předmětu je rozhodující počet bodů získaných za zpracování dílčích úkolů v průběhu semestru a ústní týmové zkoušky zaměřené na zpracování a obhajobu projektu strategického rozvoje. Bodování jednotlivých částí je následující:• Hodnocení zpracování dílčích úkolů – až 50 bodů.• Zkouška – týmové zpracování a obhajoba projektu strategického rozvoje – až 100 bodů
Hodnocení zahrnuje bodové srážky za absence ve výuce. Účast na cvičeních a přednáškách je povinná a kontrolovaná. Každá neúčast na předepsané formě výuky je hodnoceny srážkou 2 bodů z finálního hodnocení. Maximální počet absencí je 4.
Výsledná klasifikace se odvíjí od celkového počtu získaných bodů a je v souladu s ECTS. Opravné termíny zkoušek se řídí studijním a zkušebním řádem.
Podmínky pro studenty s ISP
Zkouška formou zpracování a obhajoby projektu strategického rozvoje dle individuální zadání – max 100 bodů.
Učební cíle
Cílem předmětu je seznámit studenty s přístupy ke strategickému rozvoji podniku od rozvoje nápadu až po rozvoj existujícího podniku. Studenti se seznámí s nástroji využívanými pro rozvoj podniku jak ve fázi nápadu, tak již pro existující podnik. Studenti se naučí kriticky analyzovat obecné a oborové okolí s důrazem na konkurenci a zákazníka. Studenti se naučí zvolit a implementovat metody pro analýzu interního prostředí s důrazem na tvorbu hodnoty pro zákazníka a dlouhodobé fungování podniku. Studenti budou umět realizovat potřebný výzkum pro získání dat pro sestavení analýz. Studenti budou umět formulovat přístup k implementaci navrženého záměru rozvoje. Studenti se seznámí s rozdílným pojetím rozvoje nápadu, rozvoje start up firmy, rozvojem začínající firmy a rozvojem existujícího podniku.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace BAK-EAM-EP , 3 ročník, letní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Odborné znalosti
Student zná přístupy a nástroje pro vymezení strategického přístupu k rozvoji podniku s důrazem na business strategii.
Odborné způsobilosti
Student umí implementovat metody vhodné k hodnocení prostředí podniku a pro hodnocení situace podniku s důrazem na vymezení východisek pro jeho rozvoj.
Odborné dovednosti
Student umí implementovat kritický přístup k analýze, jasně formuluje závěry a východiska, a umí volit přístupy k formulaci a implementaci záměru rozvoje.
Cvičení
Individuální příprava na ukončení
Samostudium