Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-tppPAk. rok: 2025/2026
Hlavním obsahem předmětu je osvojení si poznatků relevantních týmové práci v podnikovém prostředí a jejich následná aplikace prostřednictvím tréninkových aktivit. Důraz je kladen na relevantní poznatky z oblasti teorie osobnosti, interpersonální komunikace a principů řešení konfliktních či krizových situací v podnikovém prostředí. V průběhu přednášek si studenti a studentky osvojí teoretické znalosti, které následně systematicky aplikují na praktických úkolech v rámci manažerské simulační hry.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Vstupní znalosti na úrovni zvládnutého středoškolského studia.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné splnit následující podmínky:A. Zápočet:1) Seminární práce zaměřená na zhodnocení týmové práce v rámci ESIM manažerské hry (30%)a. formování týmu (rozdělení rolí, úkolů)b. zpětná vazba jednotlivých členů týmu k jejich roli/ím, komentář k případným změnám v rolíchc. popis týmové komunikace (co se osvědčilo, co ne a proč)d. popis stylu vedení, který se osvědčil + popis procesu rozhodování (použité metody…)e. příklad konfliktní situace a přístup k řešeníf. příklad + popis průběhu stresové situace + popis procesu vedoucí k jejímu zvládnutí (metody, které napomohly zvládnutí této situace)2) Týmová prezentace shrnující zprávu z týmové práce (20%)3) Efektivita plnění úkolů v průběhu semestru (např. výhra v simulační hře ESIM) (10%)Pro získání zápočtu je třeba spolupracovat v týmu na simulaci, psát s týmem závěrečnou zprávu i prezentovat v rámci týmové prezentace.B. Zkouška: písemný test v e-learningu (40%)! Podmínky v sekci A. i B. je nutné splnit minimálně na 60%.Pro konečné hodnocení celého předmětu je nutno splnit všechny podmínky z oblasti A. i B.
Podmínky pro ISP: Pro získání zápočtu vypracovat seminární práce dle zadání z oblasti manažerské komunikace. Zadání práce nutno konzultovat na začátku semestru s garantkou předmětu. Vykonat zkoušku v e-learningu. Termín zkoušky lze dohodnout s garantkou předmětu dle individuálních možností studenta/ky.
Učební cíle
Hlavním cílem předmětu je osvojení si poznatků relevantních účinné týmové práci v podnikovém prostředí.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace BAK-EAM-EP , 2 ročník, letní semestr, volitelný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod do předmětu: význam interpersonální komunikace pro práci manažera. Koncepce předmětu, jeho základní témata a jejich návaznosti. Přehled studijní literatury základní a doporučené. Stanovení požadavků k absolvování předmětu.2. Vymezení procesu interpersonální komunikace a význam komunikační kompetence pro manažerskou praxi. Modely procesu komunikačního procesu a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.3. Sebepoznání a poznávání osobnosti druhých jedinců jako účinný nástroj efektivní komunikace manažera.4. Zákonitosti sociální percepce a jejich důsledky pro poznávání sebe sama a druhých. Aplikace zákonitostí sociální percepce v manažerské praxi.5. Zásady účinné verbální komunikace v manažerské praxi. Efektivní překonávání bariér ve verbální komunikaci. Aktivní naslouchání jako nedílná součást účinné komunikace. Účinná neverbální komunikace. Formy neverbální komunikace a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.6. Aktivní naslouchání jako nedílná součást účinné komunikace.7. Účinná neverbální komunikace. Formy neverbální komunikace a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.8. Specifika a zásady správného vedení rozhovoru. Zásady úspěšné prezentace a její nácvik. Zásady efektivního vedení porad.9. Stres a principy jeho zvládání v manažerské praxi.10. Zásady účinné komunikace v konfliktních situacích.11. Zásady účinné krizové komunikace.12. Efektivní komunikace v mezinárodním prostředí.13. Závěrečná sumarizace získaných poznatků a vyhodnocení získaných dovedností a zkušeností.
Cvičení
Cvičení probíhají formou simulační manažerské hry.
1. Úvodní seznámení s průběhem a organizací cvičení. Časový plán, podmínky získání zápočtu. Osobnostní testy. 2. Rozdělení do týmů, registrace do simulace.3. Řešení úkolů v týmu.4. Řešení úkolů v týmu.5. Řešení úkolů v týmu.6. Týmový reporting.7. Řešení úkolů v týmu.8. Řešení úkolů v týmu.9. Řešení úkolů v týmu.10. Týmový reporting.11. Týmové prezentace osvojených manažerských přístupů v kontextu výstupů simulace.12. Týmové prezentace osvojených manažerských přístupů v kontextu výstupů simulace.13. Shrnutí. Zpětná vazba.
Výsledky učení:Odborné znalostiStudenti/jy znají relevantní teorie osobnosti a principy účinné interpersonální komunikace umožňující jim efektivní působení v pracovních týmech.Odborné způsobilostiStudenti/ky umějí aplikovat získané poznatky komunikačních strategií pro řešení situací při řešení zadaných úkolů pro týmovou práci.Odborné dovednostiStudenti/ky dokáží aplikovat relevantní metody na reálné rozhodovací problémy při řešení úkolů relevantních podnikové praxi, a to včetně prezentace výsledků a obhájení zvoleného postupu řešení.