Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-KcbscPAk. rok: 2025/2026
Předmět je zaměřen rozvoj značky a konkurenceschopnosti malých a středních firem a podnikatelských projektů, v různých fázích vývoje. Prezentuje praktické přístupy k rozvoji konkurenceschopnost a značky v kontextu business modelu. Konkurenceschopnost vychází z modifikovaného konceptu Porterových konkurenčních strategií a koncepce úspěchuschopnosti. Základní přístup k rozvoji značky vychází z identity, positioningu a příslibu značky. Rámec rozvoje značky zahrnují zejména prvky značky, budování povědomí a asociací se značkou, včetně celkového vnímání značky.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro absolvování předmětu je rozhodující počet bodů získaných za zpracování a obhajobu projektu a ústní zkoušku zaměřenou na obahojobu projektu rozvoje značky. Bodování jednotlivých částí je následující:• Hodnocení zpracování a obhajoby mezinárodního projektu – až 50 bodů.• Zkouška – obhajoba projektu rozvoje značky vlastního projektu nebo firmy – až 100 bodů
Hodnocení zahrnuje bodové srážky za absence ve výuce. Účast na cvičeních a přednáškách je povinná a kontrolovaná. Každá neúčast na předepsané formě výuky je hodnoceny srážkou 2 bodů z finálního hodnocení. Maximální počet absencí je 4.
Výsledná klasifikace se odvíjí od celkového počtu získaných bodů a je v souladu s ECTS. Opravné termíny zkoušek se řídí studijním a zkušebním řádem.
Podmínky pro studenty s ISP
- Zkouška formou obhajoby projektu rozvoje značky dle individuální zadání - max 100 bodů.
Učební cíle
Cílem předmětu je představit koncept k rozvoji konkurenceschopnosti na základě rozvoje značky. Studenti se seznámí s přístupy ke strategie, konkurenceschopnosti a rozvoji značky. Studenti budou ovládat terminologii přístupů k rozvoji značky. Naučí se aplikovat postupy rozvoje značky v kontextu business modelu a hodnotové nabídky. Studenti budou umět navrhnout a realizovat postupy rozvoje značky. Seznámí se s principy rozvoje značky v kontextu různých fázích rozvoje firmy. Budou schopni rozhodovat, který přístup k rozvoji značky je vhodný vzhledem ke strategickým cílům podniku.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace BAK-EAM-EP , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení
Individuální příprava na ukončení
Samostudium