Detail předmětu

Studentský týmový projekt 3

FSI-0SP3Ak. rok: 2025/2026

Předmět si klade za cíl vést studenty k zodpovědnosti při týmové práci a rozvíjet je v oblasti soft skills, zejména v time managementu, komunikaci a prezentaci. Dále se zaměřuje na podporu aktivních studentů, kteří se zajímají o týmové projekty, studentské týmy nebo jsou členy studentských týmů.

Studenti jsou motivováni a vedeni k aktivnímu dotazování, komunikaci a ověřování postupu projektu s poradci (mentory). Pro konzultace mohou využít rozvrhované hodiny, případně si domluvit individuální schůzky. Pomoc mohou nalézt u spolužáků, mentorů, patronů projektů i vyučujících. Smyslem předmětu je poskytnout studentům prostor pro asistované sebevzdělávání v oblasti soft skills formou challenge based learning na komplexních nebo dlouhodobých projektech, které vyžadují zapojení více oborů.

Výuka probíhá formou práce ve 3–10členném týmu na zvoleném tématu projektu. Vypsanou rozvrhovou výuku studenti využijí k účasti na workshopech, prezentacích, samostatné týmové práci nebo konzultaci s patrony daného projektu.

Řešitelský tým se sestavuje ze studentů předmětů 0SP1–0SP10 (souhrnně označovaných jako 0SPx).

Téma si student vybírá z nabídky aktualizované 31. srpna a 31. ledna (zveřejněné vždy do 12:00) na odkazu níže. Alternativně lze vypsat téma na přání alespoň tříčlenné skupiny studentů po schválení vyučujícím. Je rovněž možné a žádoucí pokračovat v rozpracovaném projektu z předchozích předmětů 0SPx – tyto projekty jsou rovněž uvedeny v seznamu témat.

Zápisem k danému tématu/projektu v tabulce se student připojí k řešitelskému týmu.

Témata projektů jsou zveřejněna zde (jsou dostupná pro přihlášení VUT účtem):
Odkaz na Sharepoint - Vypsaná témata projektů

Podmínky vypsání projektu jsou zde:
Odkaz na Sharepoint – Pravidla pro vypsání projektu

V případě studentů mimo FSI je třeba, aby spolu se zápisem předmětu zároveň provedli výběr projektu.
U studentů FSI je nutné zvolit projekt nejpozději do pátku ve 3. týdnu semestru.
Studenti, kteří nebudou zapsáni na projektu v alespoň tříčlenném týmu, nebudou mít registraci předmětu uznanou.

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Vstupní znalosti

Předpokládají se teoretické znalosti získané během studia na SŠ. A dále chuť k práci na skupinových projektech.

 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Body k zápočtu obdrží student na základě:

  • Hodnocení postupu na projektu (není třeba projekt dokončit v rámci jednoho semestru, ale je třeba jej někam posunout a něco se na něm naučit). (0-15 bodů)
  • Prezentace projektu a vlastní činnosti na konci semestru. (0-55 bodů)
  • Hodnocení spolupráce týmu na projektu. (0-15 bodů)
  • Hodnocení projektu koordinátorem předmětu. (0-15 bodů)

Prezentaci provádí celý řešitelský tým najednou. Lze zvolit z prezentace ve 13. týdnu semestru nebo druhém týdnu zkouškového období (dle harmonogramu FSI). Pro úspěšnou prezentaci není nutné mít projekt dokončený.

Studentovi je udělen zápočet, jestliže se zúčastnil alespoň 6-ti bloků výuky, úspěšně odprezentoval svou činnost a dosáhl bodového hodnocení alespoň 50 bodů.

K úspěšné prezentaci není nutné mít projekt dokončený nebo s jednoznačně úspěšnými výsledky. Důležité je, aby student jasně popsal své cíle, postup práce, dosažené výsledky (včetně případného neúspěchu), odůvodnil možné příčiny neúspěchu, navrhl další možný postup a reflektoval, co se během práce na projektu naučil. (Projekt může pokračovat v dalším semestru.)

 

Učební cíle

Absolventi předmětu získají zkušenosti s prací v mezioborovém týmu. V závislosti na volbě cílů pak zejména v jednom nebo více oblastech: práce na projektu, podpora projektu, řízení týmu.
Předmět podpoří tvořivé myšlení, schopnosti plánování, týmové spolupráce a schopnosti posuzovat, komunikace a prezentace. Podporuje inovativní přístup k řešení problémů.

Studijní opory

Dle potřeby budou poskytnuty odkazy na veřejně dostupné zdroje informací či na vhodnou odbornou literaturu ve vztahu k řešenému tématu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-OBN-P bakalářský 1 ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Laboratorní cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Podle potřeby se mohou vypsat zvláštní aktivity (workshopy, přednášky, prezentace, exkurze) v čase laboratoře nad rámec níže uvedeného plánu:

  • 1.   týden – Úvodní hodina
  • 2.   týden – Workshop, nebo týmová práce ve skupině
  • 3.   týden – Workshop, nebo týmová práce ve skupině – schválení řešitelských týmů
  • 4.   týden – Představení a schvalování rozpočtů nebo týmová práce ve skupině
  • 5.   týden – Workshop, nebo týmová práce ve skupině
  • 6.   týden – Workshop, nebo týmová práce ve skupině
  • 7.   týden – Týmová práce ve skupině
  • 8.   týden – Týmová práce ve skupině
  • 9.   týden – Týmová práce ve skupině
  • 10. týden – Týmová práce ve skupině
  • 11. týden – Týmová práce ve skupině
  • 12. týden – Týmová práce ve skupině
    13. týden semestru – Prezentace – předtermín
      2. týden zkouškového období – Prezentace – řádný termín