Detail předmětu

Angličtina pro obchodní praxi 1

FP-AOP1Ak. rok: 2024/2025

Kurz je zamýšlen jako volné rozšíření povinného kurzu Hospodářské angličtiny z prvního ročníku. Je zaměřen na upevnění jazyka v obecné rovině a charakteristické vlastnosti obchodní komunikace na úrovni B2. Poskytuje studentům příslušnou slovní zásobu a dovednosti nezbytné pro komunikaci v obchodní praxi.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Velmi dobré znalosti obecného jazyka minimálně na úrovni intermediate (B1 dle Společného evropského referenčního rámce) - kurz je zaměřen především na rozvíjení slovní zásoby a komunikačních dovedností. Předpokládá, že student/ka absolvoval/a v prvním ročníku předmět Hospodářská angličtina, na který navazuje.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zakončení předmětu v případě standardní prezenční výuky:
zápočet: povinná účast na cvičeních ve výši 75 % , aktivity v e-learningu, závěrečný test
zkouška: porozumění slyšenému textu, porozumění čtenému textu

Zakončení předmětu pro studenty se schváleným individuálním studijním plánem:
zápočet: aktivity v e-learningu, závěrečný test
zkouška: porozumění slyšenému textu, porozumění čtenému textu

Zakončení předmětu v případě distanční formy výuky (v situaci, kdy objektivní vnější okolnosti neumožňují uskutečňovat studijní program v souladu s udělenou akreditací):
zápočet: e-learningové aktivity, závěrečný test
zkouška: porozumění slyšenému textu, porozumění čtenému textu



Docházka je pravidelně kontrolována. Absence může být v odůvodněných případech po dohodě s vyučujícím nahrazena.

Učební cíle

Rozvíjení všech jazykových dovedností (poslech, čtení, mluvení, psaní) s důrazem na upevnění gramatiky a rozvíjení specifických struktur obchodní komunikace.
Předmět je zaměřen na další prohloubení jazykových dovedností studentů, které jsou nezbytné pro odbornou komunikaci s použitím relevantní slovní zásoby.

Základní literatura

MacKenzie, Ian. English for Business Studies: A Course for Business Studies and Economics Students. 3rd ed., Cambridge University Press, 2010. (EN)

Doporučená literatura

Moore, Julie. Oxford Academic Vocabulary Practice: Upper-Intermediate B2–C1. Oxford University Press, 2013. (EN)
Strutt, Peter. Market Leader: Business Grammar and Usage. Pearson Education, 2010. (EN)
Tomalin, Barry. Key Business Skills. Collins, 2013. (EN)

Elearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-EP bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program BAK-MIn bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program BAK-PM bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program BAK-UAD bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Elearning