Detail předmětu

Programování pro Android

FSI-0PA-KAk. rok: 2023/2024

Předmět "Programování pro Android" umožňuje studentům, kteří jsou již schopni programovat v objektově orientovaných jazycích, získat dovednosti pro vývoj aplikací pro operační systém Android.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Znalost programování v objektově orientovaném programovacím jazyce (např. C++, C #), nejlépe Java.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet se uděluje na základě aktivní účasti ve cvičení.
Účast na cvičeních je kontrolována. Zameškaná výuka může být nahrazena zpracováním zadaných úloh.

Učební cíle

Cílem předmětu je zvládnutí základů programování aplikací pro Android.
Tvorba aplikací pro operační systém Android.

Základní literatura

Lacko Ľ.: Vývoj aplikací pro Android, Computer Press, Brno, 2015
Android – API Guides: https://developer.android.com/guide/index.html, 2015

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-STR-K bakalářský

    specializace AIŘ , 3. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Konzultace v kombinovaném studiu

9 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

– Úvod, operační systém Android, vývojová prostředí
– První aplikace, struktura projektu, základní součásti aplikace
– Aktivita a její životní cyklus, záměry, předávání údajů
– Kontejnery pro rozmístění prvků, vizuální návrh uživatelského rozhraní
– Interakce s uživatelem
– Seznamy objektů, fragmenty
– Zdroje, práce se zdroji
– Ukládání údajů, databáze SQLite
– Aplikace jako widget na domácí obrazovce
– Grafika, multimédia
– Integrované senzory
– Služby a broadcasty, poskytování obsahu

Konzultace

17 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

– Úvod, operační systém Android, vývojová prostředí
– První aplikace, struktura projektu, základní součásti aplikace
– Aktivita a její životní cyklus, záměry, předávání údajů
– Kontejnery pro rozmístění prvků, vizuální návrh uživatelského rozhraní
– Interakce s uživatelem
– Seznamy objektů, fragmenty
– Zdroje, práce se zdroji
– Ukládání údajů, databáze SQLite
– Aplikace jako widget na domácí obrazovce
– Grafika, multimédia
– Integrované senzory
– Služby a broadcasty, poskytování obsahu