Detail předmětu

Marketing 1

FAST-BV017Ak. rok: 2023/2024

Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketingu je objasnění důležitých pojmů a postupů z marketingové teorie a praxe, spojených s přípravou a tvorbou marketingové strategie firmy (např. analýza postavení firmy na trhu, s analýzou zákazníků, jejich segmentací, umístěním a pozicionováním, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.)

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)

Vstupní znalosti

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení možných způsobů využití marketingových principů při řízení odborných činností/ útvarů ve stavební firmě.
Tento předmět bude rozvíjet znalosti a dovednosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku. Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování), o seznámení se s metodami analýz jejich potřeb a očekávání, o objasnění principů využití nástrojů marketingového řízení pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-P-C-SI (N) bakalářský

    obor N , 4. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení 2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu 3. Segmentace zákazníků 4. Nástroje marketingového řízení - marketingový mix - produkt a produktová politika 5. Nástroje marketingového řízení - cena a cenová politika 6. Nástroje marketingového řízení - distribuce a distribuční politika 7. Nástroje marketingového řízení - komunikace a komunikační politika 8. Marketingový výzkum 9. Marketingová strategie 10. Soudobé trendy v marketingu - marketing v prostředí e-commerce 11. Soudobé trendy v marketingu - možnosti využití sociálních sítí 12. Soudobé trendy v marketingu - marketing ve službách 13. Zápočet

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor