Detail předmětu

Projektování BIM 2

FAST-VUC006Ak. rok: 2023/2024

Úpravy systémových rodin a tvorba vlastních rodin.
Objemové studie.
Fáze stavby a varianty návrhu.
Využití materiálů ve výkazech a při vizualizaci projektu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky (AIU)

Vstupní znalosti

Znalosti na úrovni předmětu BU094 – Projektování BIM I.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Doporučená literatura

NOVOTNÁ, Helena, Základy BIM II. – Revit Architecture, pokročilé kapitoly, online učebnice 2015, ISBN 978-80-214-5199-5, https://web2014.fce.vutbr.cz/studium/materialy/BIM/RevitII_Novotna.pdf

(CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPC-VP bakalářský, 1. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Seznámení s technologií BIM a základními zásadami pro tvorbě prostorového (3D) modelu. Popis způsobu využití dat, vztahujících se k modelu budovy, od úvodního koncepčního návrhu až po samotnou výstavbu, včetně nastínění možností využití těchto dat pro tvorbu analytických modelů. Tvorba objemových studií včetně cenového odhadu nákladů v závislosti na výměře objemů. Rozšíření znalostí o systémových rodinách a jejich úpravách. Tvorba modelu, který obsahuje více variant dispozičního uspořádání. Tvorba dokumentace rekonstruovaného objektu obsahujícího stávající, bouraný a nový stav za pomocí fází projektu. Tvorba vlastních parametrických prvků (rodin). Nové rodiny popisek, rodiny objemových prvků, parametry typu a instance. Materiály – využití materiálů pro zobrazení, úprav existujících materiálů, výkazy materiálů. Praktické příklady a doporučení pro tvorbu stavebních konstrukcí parametrického modelu. Popis koordinace a týmová spolupráce více osob na jednom projektu a modelu. Práce s materiály a jejich využití při modelování a ve výkazech.