Detail předmětu

Marketing pro architekty

FA-PRE-NEAk. rok: 2023/2024

Současná architektonická praxe klade enormní nároky na svou prezentaci. V prostředí zvyšující se konkurence volí architekti různé komunikační strategie. Jejich pozorováním, klasifikací a kritikou si studenti uvědomí aspekty oboru a zorientují se v současném tržním prostředí.
Ve studijních programech „Architektura a urbanismus“ je předmět zařazen do skupiny předmětů nástroje.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Ústav zobrazování (UZ)

Vstupní znalosti

Všeobecná znalost prezentačních a komunikačních technik vyučovaných v bakalářském stupni studia.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Podmínkou klasifikace je odevzdání seminární práce v termínu a požadované kvalitě a rozsahu. Výsledná klasifikace se skládá z hodnocení seminární práce.
Klasifikovaný zápočet, formu stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.

Výuka probíhá formou seminářů a doprovodných. V průběhu semestru studenti na vybrané problémy individuálně vypracují seminární práci. Účast na seminářích a přednáškách je povinná, kontrola zde neprobíhá. Formu nahrazování stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.

Učební cíle

Cílem předmětu je představit a kriticky zhodnotit formy prezentace používané architekty v současnosti.
Studenti zdokonalí své prezentační dovednosti.

Základní literatura

KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. Pearson Education Limited, 2015, 978-1292092621. (EN)
THOMPSON, Don. The $12 Million Stuffed Shark. The Curious Economics of Contemporary Art. Aurum Press, 2012. ISBN: 1845134079. (EN)
BECKWITH, Harry. Selling the Invisible. A Field Guide to Modern Marketing. Little, Brown & Company, 2012. ISBN: 9780446672313. (EN)
KLEIN, Naomi. No logo : no space, no choice, no jobs. Fourth Estate, 2010. ISBN: 9780007340774. (EN)
FRIED, Jason; HANSSON, David Heinemeier. ReWork: Change the Way You Work Forever. Vermilion, 2010. ISBN: 9780091929787. (EN)
LEVINSON, Jay Conrad. Guerrilla Marketing: Easy and Inexpensive Strategies for Making Big Profits from Your Small Business. Piatkus, 2007. ISBN: 9780749928117. (EN)
GALLO, Carmine. The Presentation Secrets of Steve Jobs: How to Be Insanely Great in Front of Any Audience. McGraw Hill Professional, 2009. ISBN: 9780071636759. (EN)
ARIELY, Dan. Predictably Irrational. Instaread Summaries, 2016. ISBN: 9781683780014. (EN)
BIELEFELD, Bert. Basics Architectural Presentation. Birkhäuser, 2014. ISBN 978-3-03821-527-1. (EN)
HEINRICH, Michael. Basics Architectural Photography. Birkhäuser, 2008. ISBN 978-3-7643-8666-5. (EN)
SCHILLING, Alexander. Basics Modelbuilding. Birkhäuser, 2006. ISBN 978-3-7643-7649-9. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program NE_A+U magisterský navazující, 1. ročník, zimní semestr, volitelný
    specializace --- (do 2022) , 1. ročník, zimní semestr, povinně volitelný
  • Program N_A+U magisterský navazující, 1. ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program NE_A+U magisterský navazující

    specializace --- (do 2022) , 2. ročník, zimní semestr, povinně volitelný

  • Program N_A+U magisterský navazující, 2. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Osnova výuky:
  1. Úvod do problematiky, zadání
  2. Značka [brand]: budování, povědomí, péče; sídlo; vizuální styl
  3. Médium vizualizace a fotografie
  4. Médium model; výstavy
  5. Médium monografie tištěná a elektronická
  6. Prezentace v tisku a masmédiích
  7. Sociální sítě a e-marketing
  8. Guerilla marketing
  9. Globální vs. lokální komunikační strategie
  10. Public relations
  11. Základy typografie
  12. Konzultace seminárních prací
  13. Odevzdání seminární práce, klasifikace