Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FAST-NVB046Ak. rok: 2022/2023
Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingových procesů a jejich aplikaci v podnikové praxi. Důraz je kladen na systémově procesní přístup v marketingu. Pozornost bude věnována vybraným okruhům s důrazem na úspěšnou realizaci marketingového řízení stavebních firem oblastem praktické aplikace marketingových přístupů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 9788025621592.
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 9788074134029.
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 978-80-7413-402-9.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
Cvičení