Detail předmětu
Advanced Organic Chemistry
FCH-DAO_OCHAk. rok: 2021/2022
Základní pojmy, techniky a aparatury ze skla, rekrystalizace a bod tání, destilace a bod varu, extrakce, metody chromatografie, spektrální metody, identifikace organických sloučenin
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
The knowledge of mechanisms of reactions of organic compounds, physical description of reactivity and describes the concise form of modern synthetic processes in the pharmaceutical and food chemistry. Attention is also paid to the environmental aspects of organic synthesis ("green chemistry").
Doporučená nebo povinná literatura
Clayden J., Greeves N., Waren S., Wothers P.: Organic Chemistry. Oxford University Press, 2001. (EN)
Anslyn E.V., Dougherty D.A.: Moder Physical Organic Chemistry. University Science Books, Sausalito,2006. (EN)
Clayden J., Greeves N., Waren S.: Organic Chemistry. Oxford University Press, 2012. (EN)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
The course uses teaching methods in form of individual consultation. The e-learning system (LMS Moodle) is available to teachers and students.
Způsob a kritéria hodnocení
kolokvium
Jazyk výuky
angličtina
Osnovy výuky
The course builds on basic knowledge of organic chemistry acquired upon completion of the courses Organic Chemistry I and II. The course develops the knowledge of mechanisms of reactions of organic compounds, physical description chemikcého reactivity and describes the concise form of modern synthetic processes in the pharmaceutical and food chemistry. Attention is also paid to the environmental aspects of organic synthesis ("green chemistry").
Cíl
The course develops the knowledge of mechanisms of reactions of organic compounds, physical description chemikcého reactivity and describes the concise form of modern synthetic processes in the pharmaceutical and food chemistry. Attention is also paid to the environmental aspects of organic synthesis ("green chemistry").
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
není