Detail předmětu

Vybrané statě z elektrických strojů a přístrojů

FEKT-DVE2Ak. rok: 2018/2019

Aktuální trendy v oblasti elektromechanické přeměny energie a v oblasti teorie a konstrukce elektrických přístrojů. Využití moderních numerických metod a umělé inteligence pro řešení problémů z oblasti elektrických strojů a přístrojů.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Výsledky učení předmětu

Získání přehledu o aktuálních trendech v oboru elektrických strojů a přístrojů. Osvojení nejnovějších numerických metod a metod umělé inteligence.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na úrovni vysokoškolského studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti zpracují celkem 2 projekty podle zadání vyučujících. Předmět je zakončen závěrečnou ústní zkouškou před komisí vyučujících.

Osnovy výuky

1. Fyzikální základy přeměny energie, Hamiltonův princip, Lagrangeova stavová funkce.
2. Moderní výpočetní metody a modelování v elektomechanických soustavách, metody umělé inteligence.
3. Numerické simulace založené na MKP.
4. Elektromechanické soustavy s rotačním pohybem.
5. Elektromechanické soustavy s lineárním pohybem.
6. Obecný elektrický stroj a jeho dynamické rovnice.
7. Elektrické stroje pro motorová vozidla.
8. Automatizované měření elektrických strojů a přístrojů.
9. Fyzika termického plazmatu, optická diagnostika spínacího oblouku.
10. Tvorba a řešení inovačních zadání.

Učební cíle

Rozšíření teoretických znalostí pro zpracování a úspěšné obhájení disertační práce. Vědecká výchova v oboru elektrických strojů a přístrojů.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

White,D.C.,Woodsone,H.H.: Electromechanical energy conversion. John Wiley and sons, NY 1959
Chee -Mun Ong: Dynamic simulation of electric machinery using matlab and simulink. Prentice Hall, USA, 1997.
KOZIEJ E.: Mazsyny Elektryczne pojazdów samochodowych WNT Warszawa, 1990
Votruba: Rozvíjení tvořivosti techniků. ACADEMIA, 2000, Praha

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program EKT-PP doktorský

    obor PP-BEB , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PK doktorský

    obor PK-BEB , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový
    obor PK-EST , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PP doktorský

    obor PP-EST , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PK doktorský

    obor PK-FEN , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PP doktorský

    obor PP-FEN , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PK doktorský

    obor PK-KAM , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PP doktorský

    obor PP-KAM , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PK doktorský

    obor PK-MVE , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PP doktorský

    obor PP-MVE , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PK doktorský

    obor PK-MET , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PP doktorský

    obor PP-MET , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PK doktorský

    obor PK-SEE , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PP doktorský

    obor PP-SEE , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový
    obor PP-TLI , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PK doktorský

    obor PK-TLI , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PP doktorský

    obor PP-TEE , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

  • Program EKT-PK doktorský

    obor PK-TEE , 1. ročník, letní semestr, volitelný oborový

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor