Detail předmětu

Moderní trendy ve sportovních technologiích

CESA-SMTSAk. rok: 2019/2020

Studenti budou seznámeni s novými trendy v oblasti sportovních technologií. Přednášky budou zaměřeny na systémy využívající virtuální realitu, moderní trenažery, monitorovací on-line systémy a systémy využívající biofeedback.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Výsledky učení předmětu

Student bude schopen pochopit komplexní systémy využívající nové technologie na základě znalostí fyzikálních principů stávajících systémů. Bude schopen popsat funkci systému, metody zpracování dat a využitelnost pro daný obor. Bude umět využít znalosti z předchozích studovaných předmětů (např. Biosenzory a měření fyzikálních veličin, Bezdrátové technologie a SMART systémy, Umělá inteligence ve sportu).
Získané znalosti budou ověřeny seminární prací.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

přednáška, seminář.

Způsob a kritéria hodnocení

Test, min. 65 %.

Osnovy výuky

Studenti budou seznámeni s novými trendy v oblasti sportovních technologií. Přednášky budou zaměřeny na systémy využívající virtuální realitu, moderní trenažery, monitorovací on-line systémy a systémy využívající biofeedback.

1. Přehled monitorovacích technologií
2. Virtuální realita (VR). Základní principy
3. Využití VR ve sportu: obecný přehled
4. VR v tréninku: trénování správného pohybu a techniky. Požadavky na parametry systémů VR
5. Počítačové vidění (PV). Základní principy.
6. Využití VR, PV a umělé inteligence (UI) pro kolektivní trénink: monitorování pohybu hráčů, analýza týmové taktiky, analýza výkonu a sledování různých fyziologických parametrů jednotlivých hráčů
7. Využití VR, PV a UI při online sledování kolektivních her
8. Inteligentní trenažéry. Základní principy a požadavky
9. Využití VR a UI v rehabilitaci. Principy a požadavky

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními technologiemi, které se využívají v oblasti sportu a sportovní medicíny. Důraz je kladen na systémy založené na využití virtuální reality, počítačového vidění a umělé inteligence.

Základní literatura

Časopisecké publikace IEEE (Robotics, Neureongineering, Biomedical Engineering, Sports equipment) (EN)
SPORT ENGINEERING, journal, (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPC-STC bakalářský, 3. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Seminář

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Ostatní aktivity

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor