Detail předmětu

Didaktika matematiky II

FSI-Z2DAk. rok: 1999/2000

Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematickáho
vzdělýávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy výuky
matematiky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle
zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů.
Kontrola hodnocení znalosti studentů. Didaktická příprava studentů
na výklad matematiky na střední škole. Základní množinové pojmy.
Úvod do matematické logiky. Důkazy. Úplná matematická indukce.
Základní teorie čísel.Číselné obory. Komplexní čísla. Rovnice a ne-
rovnice. Funkce a jejich grafy. Planimetrie a stereometrie. Vektorová
algebra. Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů.
Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace. Metody
řešení matematických úloh. Kombinatorika a teorie grafů. Diferenciální
a integrální počet.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Výsledky učení předmětu

Studenti získají základní znalosti o výuce matematiky
na středních všeobecných i odborných školách.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení zápočtu: Aktivní účast na cvičeních a prokázané znalosti
Písemná a ústní zkouška

Učební cíle

Úkolem předmětu je dát studentům základní vědomosti z didaktiky
jednotlivých oborů matematiky.

Základní literatura

Gábor,O.,Kopanov,O.,Křižalkovič,K.: Teória vyučovania matematiky 1, , 0
Hejný,M.,Křižalkovič,K.: Teória vzučovania matematiky 2, , 0

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2301-5 magisterský

    obor , 2. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

22 hod., nepovinná

Osnova

1. Systematický úvod do didaktiky matematiky.
2. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy výuky matematiky
3. Kontrola hodnocení znalosti studentů. Didaktická příprava studentů
4. Základní množinové pojmy.Úvod do matematické logiky. Důkazy.
5. Úplná matematická indukce.Základní teorie čísel.Číselné obory.
6. Komplexní čísla. Rovnice a nerovnice. Funkce a jejich grafy.
7. Planimetrie a stereometrie. Vektorováalgebra. Analytická geometrie.
8. Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace.
9. Metody řešení matematických úloh.
10.Kombinatorika a teorie grafů.
11.Diferenciální a integrální počet.

Cvičení odborného základu

22 hod., povinná

Osnova

1. Systematický úvod do didaktiky matematiky.
2. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy výuky matematiky
3. Kontrola hodnocení znalosti studentů. Didaktická příprava studentů
4. Základní množinové pojmy.Úvod do matematické logiky. Důkazy.
5. Úplná matematická indukce.Základní teorie čísel.Číselné obory.
6. Komplexní čísla. Rovnice a nerovnice. Funkce a jejich grafy.
7. Planimetrie a stereometrie. Vektorováalgebra. Analytická geometrie.
8. Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace.
9. Metody řešení matematických úloh.
10.Kombinatorika a teorie grafů.
11.Diferenciální a integrální počet.