Detail předmětu

Počítačová vizualizace a animace 1

FSI-YPV-AAk. rok: 2011/2012

V rámci předmětu "Počítačová vizualizace a animace 1" jsou vyučovány základy práce s programy Maxon Cinema 4D, Autodesk 3DS Max a Adobe Flash. V rámci výuky Maxon Cinema 4D a Autodesk 3DS Max získají studenti znalosti o tvorbě 3D modelů z polygonových sítí s důrazem na jejich animování a tvorbu vizualizací. Výuka Adobe Flash bude zaměřena na základy animování 2D grafiky.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Nabízen zahradničním studentům

Všech fakult

Výsledky učení předmětu

Předmět Počítačové modelování I navazuje na předchozí předměty a prohlubuje znalosti studentů v oblasti tvorby 2D, 3D grafiky. Nově se zaměřuje na tvorbu animací. Student je schopný vytvořit vlastní interaktivní multimediální prezentaci a vizualizaci vlastního 3D návrhu.

Prerekvizity

Předmět navazuje na předměty "Počítačová grafika - CorelDraw" a "Počítačové modelování - Rhinoceros 3D". Proto se předpokládá základní práce s 2D a 3D grafikou a uvedenými programy.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech, závěrečný test prokazující znalosti práce s programem a schopnost samostatné práce.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů, pracovních úloh a testu. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Cílem předmětu je základní ovládnutí programů Maxon Cinema 4D, Autodesk 3DS Max a Adobe Flash. Osvojením základů v programech Maxon Cinema 4D a Autodesk 3DS Max, získají studenti schopnost prezentovat své 3D návrhy pomocí realistických vizualizačních metod. Dále studenti získají znalosti potřebné pro vytváření 2D objektů, animací a seznámí se s logikou stavby Flash aplikace. Získají velmi stručnou znalost Action Scriptu a budou schopni vytvořit vlastní interaktivní multimediální prezentaci.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na přednáškách je doporučená. Účast ve cvičeních je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v počítačové laboratoři a pracovat na úkolech a vyčkat konzultace. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou neudělení zápočtu.

Základní literatura

Adobe Creative Team: Adobe Flash CS5, ISBN: 9788025132241
Cinema 4D. - Praha : Computer Press, 2004.
Kříž, J.: Mistrovství v Autodesk 3ds Max. - ISBN: 9788025124642

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B3A-P bakalářský

    obor B-PDS , 3. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Maxon Cinema 4D - seznámení s prostředím programu Maxon Cinema 4D, filosofie práce, založení nového projektu, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a objekty
2. Maxon Cinema 4D - vytváření a hierarchizace objektů, modelování z primitiv, polygonové modelování, Hyper NURBS, transformace
3. Maxon Cinema 4D – scéna – environment, světla, kamery, práce s materiály, základy mapování
4. Maxon Cinema 4D – pokročilé techniky pro fotorealistické renderování s GI, modifikátory, základy keyframe animace
5. Autodesk 3DS Max - seznámení s prostřením programu Autodesk 3DS Max, filosofie práce, založení nového projektu, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a objekty
6. Autodesk 3DS Max - vytváření a hierarchizace objektů, modelování z primitiv, metody polygonového modelování, Mesh Smooth, transformace
7. Autodesk 3DS Max – scéna – environment, světla, kamery, práce s materiály, základy mapování
8. Autodesk 3DS Max - pokročilé techniky pro fotorealistické renderování s GI, modifikátory, základy keyframe animace
9. Adobe Flash - Seznámení s uživatelským prostředím, práce se soubory, hladiny, základní principy práce s grafikou
10. Adobe Flash - editační nástroje pro vytváření vektorové grafiky, práce s textem, transformace a editace objektů, vlastnosti objektů
11. Adobe Flash - práce s časovou osou, tvorba movie clipů, jejich strukturování
12. Adobe Flash - symboly, animace, masky, motion tween, shape tween
13. Adobe Flash - práce se zvukem, úvod do programování v Action Scriptu, export
14. Adobe Flash – vzorový projekt elektronického designérského portfolia