Detail předmětu

Etika podnikání

FEKT-LEPOAk. rok: 2011/2012

Kurz je jednosemestrový a jedná se v podstatě o projekt
úspěšného vysokoškoláka v tržním hospodářství.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Schopnost pohybovat se ve společnosti na úrovni vysokoškoláka po stránce nejen odborné, ale i společenské.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na úrovni bakalářského studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky pro úspěšné ukončení předmětu stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Osnovy výuky

1.Pojem etika - obecný a ekonomický význam
2.Firemní identita, kultura, image jako prostředky implementace etiky do firemního prostředí
3.Projevy neetického chování - korupce,praní špinavých peněz,lobbying
4.Aspekty etického chování v mezinárodním podnikatelském prostředí
5.Podmínky pro podnikání v Evropě, kulturní odlišnosti
6.Právní aspekty podnikání
7.Komunikační dovednosti
8.Obchodní jednání
9.Společenské chování

Učební cíle

Posluchači se seznámí s pravidly společenského chování, se
základními právními předpisy a se zvyklostmi při obchodních
jednáních doma i v zahraničí. Do kurzu jsou zařäzena i
rétorická cvičení.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Kolektiv autorů: Manažerská etika II.+III.díl,ECONOMIA,2001+2002
Tuma, M.: Úspěšnost jednání podnikatelů. EPP. Práha 1994
Dytrt,Z. a kol.:Etika v podnikatelském prostředí,Grada Publishing,Praha,2006
Šťastný,V.: Etiketa aneb společenské chování v profesním styku,ASPI,Praha, 2005

Doporučená literatura

John Mole: Jiný kraj, jiný mrav, Praha 1995

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program EEKR-ML magisterský navazující

    obor ML-BEI , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-EEN , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-EST , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-EVM , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-KAM , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-MEL , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-SVE , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-TIT , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-BEI , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-EEN , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-EST , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-EVM , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-KAM , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-MEL , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-SVE , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor ML-TIT , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Společenský styk, zvyky
Společenské normy
Bankety, rauty, recepce - jak je absolvovat
Rady vizážisty pro větší úspěch ve společnosti
Právní minimum pro podnikatele
Rétorika - základy verbálního projevu
Příprava přednášky, diskusního příspěvku, osobnost řečníka
Komunikační a diskusní trénink
Asertivní dovednosti - vyrovnání se s kritikou
Jiný kraj, jiný mrav - společenské zásady v zemích, se kterými podnikatel nejvíce komunikuje