Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
RADIMSKÝ, M.; SMĚLÝ, M.; APELTAUER, T.
Originální název
Popis kolizních situací při průjezdu vícepruhovou okružní křižovatkou
Anglický název
Description of collision situations during the passing through multi-lane roundabout
Druh
Stať ve sborníku v databázi WoS či Scopus
Originální abstrakt
Okružní křižovatky s jedním jízdním pruhem na okruhu jsou nejbezpečnějším typem úrovňových křižovatek, nicméně v mnoha případech narážíme na limity v jejich kapacitě, a z toho důvodu jsme nuceni využívat okružní křižovatky vícepruhové. Problémem je fakt, že klasické vícepruhové křižovatky zaznamenaly pouze malé navýšení intenzit dopravy avšak společně se značným nárůstem nehodovosti. Ve světě se proto hledají nová uspořádání vícepruhových okružních křižovatek, které svým uspořádáním jízdních pruhů na okružním pásu snižují počet kolizních bodů při průjezdu křižovatkou a zároveň navyšují intenzitu dopravy.
Anglický abstrakt
A single-lane roundabout is the safest type of level crossing, but due to its capacity limists we have to use mutli-lanes roundabouts. But it leads to incresing of car accidents with only a slight increase of intensity. But there are modern types of mutli-lanes roundabouts which reduce the number of conflict points while preserving higher capacity.
Klíčová slova
turbo roundabouts; single-lane; spiral arrangement
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Rok RIV
2012
Vydáno
01.11.2011
Nakladatel
Žilinská univerzita v Žiline
Místo
Žilina
ISBN
978-80-554-0442-4
Kniha
LOGVD 2011 - Dopravná logistika a krízové situácie
Edice
1
Strany od
117
Strany do
122
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT74287, author="Michal {Radimský} and Martin {Smělý} and Tomáš {Apeltauer}", title="Popis kolizních situací při průjezdu vícepruhovou okružní křižovatkou", booktitle="LOGVD 2011 - Dopravná logistika a krízové situácie", year="2011", series="1", number="1", pages="117--122", publisher="Žilinská univerzita v Žiline", address="Žilina", isbn="978-80-554-0442-4" }