Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
BIOLEK, D., BIOLKOVÁ, V., VRBA, K.
Originální název
Teaching Linear Circuits analysis effectively
Anglický název
Druh
Stať ve sborníku v databázi WoS či Scopus
Originální abstrakt
The authors discuss possible techniques of teaching the analysis of linear circuits. Three pedagogic aims are followed: student’s understanding of the function of the circuit analyzed, ability to solve moderate circuits algorithmically, and the basic understanding of the function of professional circuit simulators as an assumption of their later effective utilization.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
analysis, modified nodal analysis, method
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Vydáno
07.01.2001
Nakladatel
Unesco International centrefor Engineering EDUCATION (UICEE)
Místo
Melbourne
ISBN
0-7326-2146-1
Kniha
Proceedings of the 4th UICEE Annual Conference on Engineering Education
Strany od
277
Strany počet
4
BibTex
@inproceedings{BUT6856, author="Dalibor {Biolek} and Viera {Biolková} and Kamil {Vrba}", title="Teaching Linear Circuits analysis effectively", booktitle="Proceedings of the 4th UICEE Annual Conference on Engineering Education", year="2001", number="1", pages="4", publisher="Unesco International centrefor Engineering EDUCATION (UICEE)", address="Melbourne", isbn="0-7326-2146-1" }