Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
GREPL, R.
Originální název
Řízení elektronické škrticí klapky osobního automobilu
Anglický název
Electronic Throttle Control for passenger car
Druh
Článek recenzovaný mimo WoS a Scopus
Originální abstrakt
Řízení tzv. elektronické škrticí klapky, která je dnes běžnou součástí automobilu, představuje zajímavý technický problém. Silně nelineární pružina a relativně velké suché tření v servopohonu komplikuje požadované přesné a rychlé polohové řízení (např. běžný PID regulátor zdaleka nedává uspokojivé výsledky). V článku je představen vývoj řídicího algoritmu pomocí přístupu nazývaného Rapid Control Prototyping. Součástí návrhu je modelování, pro vytvořený model provedeme odhad parametrů a použijeme jej v řídicím algoritmu, který je založen právě na znalosti modelu. Klíčovou částí je kompenzátor suchého tření.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
řízení, kompenzace tření, RCP, HIL
Klíčová slova v angličtině
control, friction compensation, HIL, RCP
Autoři
Rok RIV
2010
Vydáno
01.05.2009
ISSN
1210-9592
Periodikum
Automa
Svazek
15
Číslo
5
Stát
Česká republika
Strany od
33
Strany do
36
Strany počet
4
BibTex
@article{BUT49532, author="Robert {Grepl}", title="Řízení elektronické škrticí klapky osobního automobilu", journal="Automa", year="2009", volume="15", number="5", pages="33--36", issn="1210-9592" }