Detail publikace

Národní prvek jako faktor posilující konkurenceschopnost podniku

VESELÁ, J.

Originální název

Národní prvek jako faktor posilující konkurenceschopnost podniku

Anglický název

National aspect as a factor of strengthening the company's competitiveness

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Příspěvek se zabývá příkladem úspěšného českého výrobce kolových nápoju Kofola a.s. Společnost byla vystavena významným změnám v politickém a ekonomikcém prostředí tehdejšího Československa. Na příkladu společnosti je poukázáno na použití etnocentrismu a efektu země původu jako nástroje, který pomáhá společnosti zvyšovat konkurenceschopnost na trzích, na kterých působí. Zvolená marketignová strategie pomohla Kofole vybudovat z téměř zapomenuté značky jednu z nejpopulárnějších značek v České a Slovenské republice.

Anglický abstrakt

The paper deals with example of successful Czech cola-drink producer Kofola a.s. Company was faced with significant changes in political and economical development in Czechoslovakia. Through this company is shown using the ethnocentrism and country of origin effect which help this company to increase the competitiveness on the markets on which it operates. Chosen marketing strategy has made almost unforgettable mark one of the most popular brands in the Czech and Slovak Republics.

Klíčová slova

efekt země původu, spotřebitelský etnocentrismus, branding, kolové nápoje

Klíčová slova v angličtině

COO effect, cnosumer ethnocentrism, branding, cola drinks

Autoři

VESELÁ, J.

Rok RIV

2011

Vydáno

19. 5. 2011

Nakladatel

EKONÓM

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-225-3200-6

Kniha

Aktuálne pohl'ady na konkurencieschopnosť a podnikanie. Nové výzvy

Strany od

539

Strany do

543

Strany počet

5

BibTex

@inproceedings{BUT36828,
  author="Jitka {Veselá}",
  title="Národní prvek jako faktor posilující konkurenceschopnost podniku",
  booktitle="Aktuálne pohl'ady na konkurencieschopnosť a podnikanie. Nové výzvy",
  year="2011",
  pages="539--543",
  publisher="EKONÓM",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-225-3200-6"
}