Detail publikačního výsledku

Brno VMO - tunely Dobrovského I a II

HORÁK, V.

Originální název

Brno VMO - tunely Dobrovského I a II

Anglický název

Brno City Great Ring Road - Tunnels Dobrovského Street No. I and II

Druh

Stať ve sborníku v databázi WoS či Scopus

Originální abstrakt

V Brně je postupně zřizován rychlostní silniční tah tzv. Velký městský okruh (VMO). Jedná se o radiální komunikaci odvádějící dopravu od městského centra. Další návrhové a přípravné práce se soustřeďují do severní části města. V místní části Královo pole musí být komunikace svedena do podzemí, souběžně s ulicí Dobrovského. Navrženy jsou zde dva souběžné dvouproudé silniční ražené tunely délky 1 237 a 1 258 m. Tyto mimořádně náročné inženýrské stavby musí být realizovány ve velmi složitém geologickém prostředí brněnských neogenních jílů, navíc v hustě zastavěném intravilánu.

Anglický abstrakt

A belt highway route called Great Ring Road (VMO) has been gradually built in the city of Brno. It will transfer road traffic from radial directions onto a ring road, thus avoiding the city centre. At present, preparatory and design work is under way on a section of the ring road located in northern part of Brno. In the district of Královo Pole, the road will pass under a densely built-up area in two parallel tunnels. The tunnels of 1 237 and 1 258 m in length will be constructed by driving. The complexity of the construction is increased further by the geological structure of the subsoil - the relatively shallow tunnels will be driven in neogenous clay.

Klíčová slova v angličtině

Highway route, design work, tunnel, two parallel tunnels, tunnel driving method, geological structure, neogenous clay

Autoři

HORÁK, V.

Vydáno

07.10.2001

BibTex

@inproceedings{BUT3642,
  author="Vladislav {Horák}",
  title="Brno VMO - tunely Dobrovského I a II",
  year="2001"
}