Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
HAVEL, J.; HEROUT, A.
Originální název
Rendering Pipeline Modelled by Category Theory
Anglický název
Druh
Stať ve sborníku mimo WoS a Scopus
Originální abstrakt
This paper describes basic concepts from category theory, which are commonly used in functional programming. These conceptsare applied to shader programming and to the rendering pipeline and the whole rendering pipeline is formally modelled using category theory. This model can be used for more abstract and formal approach to shader programming. Mathematical formalization of the rendering pipeline and its stages can be helpful in shader compiler design, for proving algorithms, complexity analysis, and other tasks.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
Rendering, Shaders, Category Theory
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Rok RIV
2011
Vydáno
13.12.2010
Nakladatel
University of West Bohemia in Pilsen
Místo
Plzeň
ISBN
978-80-86943-85-5
Kniha
GraVisMa 2010 workshop proceedings
Strany od
101
Strany do
105
Strany počet
5
BibTex
@inproceedings{BUT35207, author="Jiří {Havel} and Adam {Herout}", title="Rendering Pipeline Modelled by Category Theory", booktitle="GraVisMa 2010 workshop proceedings", year="2010", pages="101--105", publisher="University of West Bohemia in Pilsen", address="Plzeň", isbn="978-80-86943-85-5" }