Detail publikace
Globalizace a kurikulum aneb matematika jako globalizační fenomén?
LINDR, J.
Originální název
Globalizace a kurikulum aneb matematika jako globalizační fenomén?
Český název
Globalizace a kurikulum aneb matematika jako globalizační fenomén?
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Globalizační proces lze sledovat i ve vzdělávání. Idea kurikula znamená harmonizaci vzdělávacích obsahů škol v rámci unifikačního evropského standardu. Novodobé náhledy na kurikulum znovuobjevily významnost matematiky a její aplikace v technickém vzdělávání. V rámci zdůraznění významu matematiky byl v průběhu roku 2007 proveden sociologický průzkum znalostí matematiky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu na Stavební fakultě v Brně. Sledoval rozdíly ve výkonech vysokoškolských studentů, rozdíly mezi absolventy gymnázií a průmyslových škol a také rozdíly mezi muži a ženami. Výzkum prokázal, že matematiky hraje v současném kurikulárním vzdělávání klíčovou roli a je potřebným teoretickým základem pro techniky i specialisty. V širším pohledu je matematika globalizačním prvkem spojujícím studenty, občany i národy v současném moderním globalizovaném světě.
Český abstrakt
Globalizační proces lze sledovat i ve vzdělávání. Idea kurikula znamená harmonizaci vzdělávacích obsahů škol v rámci unifikačního evropského standardu. Novodobé náhledy na kurikulum znovuobjevily významnost matematiky a její aplikace v technickém vzdělávání. V rámci zdůraznění významu matematiky byl v průběhu roku 2007 proveden sociologický průzkum znalostí matematiky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu na Stavební fakultě v Brně. Sledoval rozdíly ve výkonech vysokoškolských studentů, rozdíly mezi absolventy gymnázií a průmyslových škol a také rozdíly mezi muži a ženami. Výzkum prokázal, že matematiky hraje v současném kurikulárním vzdělávání klíčovou roli a je potřebným teoretickým základem pro techniky i specialisty. V širším pohledu je matematika globalizačním prvkem spojujícím studenty, občany i národy v současném moderním globalizovaném světě.
Klíčová slova
kurikulum, globalizace, matematika, test z diferenciálního počtu, test z integrálního počtu, statistické zpracování, rozdíly mezi studenty, rozdíly mezi muži a ženami, rozdíly mezi absolventy gymnázií a středních škol
Vydáno
25.06.2008
Nakladatel
STU
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-2906-2
Kniha
Globlizácia a zmeny v štruktúre ekonomicky a spoločnosti
Číslo vydání
1
Strany od
62
Strany do
69
Strany počet
8
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT33339,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Globalizace a kurikulum aneb matematika jako globalizační fenomén?",
annote="Globalizační proces lze sledovat i ve vzdělávání. Idea kurikula znamená harmonizaci vzdělávacích obsahů škol v rámci unifikačního evropského standardu. Novodobé náhledy na kurikulum znovuobjevily významnost matematiky a její aplikace v technickém vzdělávání. V rámci zdůraznění významu matematiky byl v průběhu roku 2007 proveden sociologický průzkum znalostí matematiky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu na Stavební fakultě v Brně. Sledoval rozdíly ve výkonech vysokoškolských studentů, rozdíly mezi absolventy gymnázií a průmyslových škol a také rozdíly mezi muži a ženami. Výzkum prokázal, že matematiky hraje v současném kurikulárním vzdělávání klíčovou roli a je potřebným teoretickým základem pro techniky i specialisty. V širším pohledu je matematika globalizačním prvkem spojujícím studenty, občany i národy v současném moderním globalizovaném světě.",
address="STU",
booktitle="Globlizácia a zmeny v štruktúre ekonomicky a spoločnosti",
chapter="33339",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="STU",
year="2008",
month="june",
pages="62--69",
publisher="STU",
type="conference paper"
}