Detail publikace

Globalizace a kurikulum aneb matematika jako globalizační fenomén?

LINDR, J.

Originální název

Globalizace a kurikulum aneb matematika jako globalizační fenomén?

Český název

Globalizace a kurikulum aneb matematika jako globalizační fenomén?

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Globalizační proces lze sledovat i ve vzdělávání. Idea kurikula znamená harmonizaci vzdělávacích obsahů škol v rámci unifikačního evropského standardu. Novodobé náhledy na kurikulum znovuobjevily významnost matematiky a její aplikace v technickém vzdělávání. V rámci zdůraznění významu matematiky byl v průběhu roku 2007 proveden sociologický průzkum znalostí matematiky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu na Stavební fakultě v Brně. Sledoval rozdíly ve výkonech vysokoškolských studentů, rozdíly mezi absolventy gymnázií a průmyslových škol a také rozdíly mezi muži a ženami. Výzkum prokázal, že matematiky hraje v současném kurikulárním vzdělávání klíčovou roli a je potřebným teoretickým základem pro techniky i specialisty. V širším pohledu je matematika globalizačním prvkem spojujícím studenty, občany i národy v současném moderním globalizovaném světě.

Český abstrakt

Globalizační proces lze sledovat i ve vzdělávání. Idea kurikula znamená harmonizaci vzdělávacích obsahů škol v rámci unifikačního evropského standardu. Novodobé náhledy na kurikulum znovuobjevily významnost matematiky a její aplikace v technickém vzdělávání. V rámci zdůraznění významu matematiky byl v průběhu roku 2007 proveden sociologický průzkum znalostí matematiky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu na Stavební fakultě v Brně. Sledoval rozdíly ve výkonech vysokoškolských studentů, rozdíly mezi absolventy gymnázií a průmyslových škol a také rozdíly mezi muži a ženami. Výzkum prokázal, že matematiky hraje v současném kurikulárním vzdělávání klíčovou roli a je potřebným teoretickým základem pro techniky i specialisty. V širším pohledu je matematika globalizačním prvkem spojujícím studenty, občany i národy v současném moderním globalizovaném světě.

Klíčová slova

kurikulum, globalizace, matematika, test z diferenciálního počtu, test z integrálního počtu, statistické zpracování, rozdíly mezi studenty, rozdíly mezi muži a ženami, rozdíly mezi absolventy gymnázií a středních škol

Vydáno

25.06.2008

Nakladatel

STU

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-227-2906-2

Kniha

Globlizácia a zmeny v štruktúre ekonomicky a spoločnosti

Číslo vydání

1

Strany od

62

Strany do

69

Strany počet

8

Dokumenty

BibTex


@inproceedings{BUT33339,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Globalizace a kurikulum aneb matematika jako globalizační fenomén?",
  annote="Globalizační proces lze sledovat i ve vzdělávání. Idea kurikula znamená harmonizaci vzdělávacích obsahů škol v rámci unifikačního evropského standardu. Novodobé náhledy na kurikulum znovuobjevily významnost matematiky a její aplikace v technickém vzdělávání. V rámci zdůraznění významu matematiky byl v průběhu roku 2007 proveden sociologický průzkum znalostí matematiky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu na Stavební fakultě v Brně. Sledoval rozdíly ve výkonech vysokoškolských studentů, rozdíly mezi absolventy gymnázií a průmyslových škol a také rozdíly mezi muži a ženami. Výzkum prokázal, že matematiky hraje v současném kurikulárním vzdělávání klíčovou roli a je potřebným teoretickým základem pro techniky i specialisty. V širším pohledu je matematika globalizačním prvkem spojujícím studenty, občany i národy v současném moderním globalizovaném světě.",
  address="STU",
  booktitle="Globlizácia a zmeny v štruktúre ekonomicky a spoločnosti",
  chapter="33339",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="STU",
  year="2008",
  month="june",
  pages="62--69",
  publisher="STU",
  type="conference paper"
}