Detail publikace

Analýza tuhosti kolejové jízdní dráhy při dynamickém zatížení

PLÁŠEK, O. SMUTNÝ, J. SVOBODA, R. HRUZÍKOVÁ, M.

Originální název

Analýza tuhosti kolejové jízdní dráhy při dynamickém zatížení

Český název

Analýza tuhosti kolejové jízdní dráhy při dynamickém zatížení

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Článek je věnovaný analýze kvality pražcového podloží při dynamickém zatížení pomocí měření svislého zatlačení pražců v kolejovém loži. V současné době bylo pozorováno množství závad geometrické polohy koleje v souvislosti s příliš vysokým namáháním kolejového lože, které způsobuje nepravidelné poklesy kolejového roštu. Vzniklé nepravidelnosti kolejové jízdní dráhy ve zpětné vazbě vedou ke zvýšení dynamického zatížení a k rozvoji dalších vad železničního svršku, např.: praskání srdcovek, příčné trhliny pražců, vytrhávání vrtulí apod. Analýza chování pražců v kolejovém loži zahrnuje jak teoretickou tak praktickou část. Za účelem nalezení příčiny a mechanismu vad a poruch bylo uskutečněno množství měření jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Záznamy svislých pohybů betonových pražců byly analyzovány popisně a byl nalezen způsob vyčíslení svislé spojité tuhosti kolejové jízdní dráhy. V závěru je uvedeno několik základních ukázek tohoto hodnocení.

Český abstrakt

Článek je věnovaný analýze kvality pražcového podloží při dynamickém zatížení pomocí měření svislého zatlačení pražců v kolejovém loži. V současné době bylo pozorováno množství závad geometrické polohy koleje v souvislosti s příliš vysokým namáháním kolejového lože, které způsobuje nepravidelné poklesy kolejového roštu. Vzniklé nepravidelnosti kolejové jízdní dráhy ve zpětné vazbě vedou ke zvýšení dynamického zatížení a k rozvoji dalších vad železničního svršku, např.: praskání srdcovek, příčné trhliny pražců, vytrhávání vrtulí apod. Analýza chování pražců v kolejovém loži zahrnuje jak teoretickou tak praktickou část. Za účelem nalezení příčiny a mechanismu vad a poruch bylo uskutečněno množství měření jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Záznamy svislých pohybů betonových pražců byly analyzovány popisně a byl nalezen způsob vyčíslení svislé spojité tuhosti kolejové jízdní dráhy. V závěru je uvedeno několik základních ukázek tohoto hodnocení.

Klíčová slova

železniční svršek, tuhost kolejové jízdní dráhy

Rok RIV

2007

Vydáno

25.10.2007

Nakladatel

VUT v Brně, FAST

Místo

Brno

ISBN

978-80-7204-543-3

Kniha

Experiment 07. Sborník

Číslo vydání

1

Strany od

371

Strany do

378

Strany počet

8

Dokumenty

BibTex


@inproceedings{BUT28567,
  author="Otto {Plášek} and Jaroslav {Smutný} and Richard {Svoboda} and Miroslava {Hruzíková}",
  title="Analýza tuhosti kolejové jízdní dráhy při dynamickém zatížení",
  annote="Článek je věnovaný analýze kvality pražcového podloží při dynamickém zatížení pomocí měření svislého zatlačení pražců v kolejovém loži. V současné době bylo pozorováno množství závad geometrické polohy koleje v souvislosti s příliš vysokým namáháním kolejového lože, které způsobuje nepravidelné poklesy kolejového roštu. Vzniklé nepravidelnosti kolejové jízdní dráhy ve zpětné vazbě vedou ke zvýšení dynamického zatížení a k rozvoji dalších vad železničního svršku, např.: praskání srdcovek, příčné trhliny pražců, vytrhávání vrtulí apod. Analýza chování pražců v kolejovém loži zahrnuje jak teoretickou tak praktickou část. Za účelem nalezení příčiny a mechanismu vad a poruch bylo uskutečněno množství měření jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Záznamy svislých pohybů betonových pražců byly analyzovány popisně a byl nalezen způsob vyčíslení svislé spojité tuhosti kolejové jízdní dráhy. V závěru je uvedeno několik základních ukázek tohoto hodnocení.",
  address="VUT v Brně, FAST",
  booktitle="Experiment 07. Sborník",
  chapter="28567",
  institution="VUT v Brně, FAST",
  year="2007",
  month="october",
  pages="371--378",
  publisher="VUT v Brně, FAST",
  type="conference paper"
}