Detail publikace
Budoucnost vodíku v lodní dopravě
DUFEK, Z.
Originální název
Budoucnost vodíku v lodní dopravě
Český název
Budoucnost vodíku v lodní dopravě
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Pokud se máme bavit o použití vodíku v lodní dopravě, je třeba začít tam, kde končí naše nejvýznamnější vnitrozemská dopravně využitelná vodní cesta Labe. To znamená v přístavu Hamburg. V přístavu Hamburg byla již v roce 2008 uvedena do provozu výletní loď Alsterwasser, která byla poháněna vodíkem. Toto plavidlo bylo v provozu do roku 2013. Hamburg se tématu vodík věnuje velmi komplexně. Existují platformy, které se zabývají problematikou užití vodíku u námořních plavidel, přístavních remorkérů, přístavních překladištních technologií, v autobusech hromadné dopravy, u osobních vozidel firemních flotil, při produkci oceli či v letecké dopravě. Existuje tam platforma na vybudování distribuční vodíkové sítě a řada dalších aktivit.
Český abstrakt
Pokud se máme bavit o použití vodíku v lodní dopravě, je třeba začít tam, kde končí naše nejvýznamnější vnitrozemská dopravně využitelná vodní cesta Labe. To znamená v přístavu Hamburg. V přístavu Hamburg byla již v roce 2008 uvedena do provozu výletní loď Alsterwasser, která byla poháněna vodíkem. Toto plavidlo bylo v provozu do roku 2013. Hamburg se tématu vodík věnuje velmi komplexně. Existují platformy, které se zabývají problematikou užití vodíku u námořních plavidel, přístavních remorkérů, přístavních překladištních technologií, v autobusech hromadné dopravy, u osobních vozidel firemních flotil, při produkci oceli či v letecké dopravě. Existuje tam platforma na vybudování distribuční vodíkové sítě a řada dalších aktivit.
Klíčová slova
Vodní doprava, vodík, flotila
Vydáno
31.12.2022
Nakladatel
Plavna a vodní cesty, o. p. s.
Místo
Praha
ISSN
1211-2232
Periodikum
Vodní cesty a plavba
Ročník
2022
Číslo
4
Stát
CZ
Strany od
24
Strany do
25
Strany počet
2
URL
Dokumenty
BibTex
@article{BUT181580,
author="Zdeněk {Dufek}",
title="Budoucnost vodíku v lodní dopravě",
annote="Pokud se máme bavit o použití vodíku v lodní dopravě, je třeba začít tam, kde končí naše nejvýznamnější vnitrozemská dopravně využitelná vodní cesta Labe. To znamená v přístavu Hamburg. V přístavu Hamburg byla již v roce 2008 uvedena do provozu výletní loď Alsterwasser, která byla poháněna vodíkem. Toto plavidlo bylo v provozu do roku 2013. Hamburg se tématu vodík věnuje velmi komplexně. Existují platformy, které se zabývají problematikou užití vodíku u námořních plavidel, přístavních remorkérů, přístavních překladištních technologií,
v autobusech hromadné dopravy, u osobních vozidel firemních flotil, při produkci oceli či v letecké dopravě. Existuje tam platforma na vybudování distribuční vodíkové sítě a řada dalších aktivit.",
address="Plavna a vodní cesty, o. p. s.",
chapter="181580",
howpublished="online",
institution="Plavna a vodní cesty, o. p. s.",
number="4",
volume="2022",
year="2022",
month="december",
pages="24--25",
publisher="Plavna a vodní cesty, o. p. s.",
type="journal article - other"
}