Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
SCHÜLLER, D.; PEKÁREK, J.; RAŠTICOVÁ, M.
Originální název
Managerial Decisions on Optimal Number of Demand Segments.
Anglický název
Druh
Stať ve sborníku v databázi WoS či Scopus
Originální abstrakt
Demand segmentation is an important tool for enterprises to improve planning and apply various marketing policies. The purpose of this study is to present a new approach to determining the optimal number of market segments taking into consideration the measure of homogeneity of certain segments, their size, and economic attractiveness.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
demand, segmentation, method, Fuzzy C-Means clustering, managers
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Rok RIV
2016
Vydáno
26.08.2015
Nakladatel
Bulgarian Academy of Sciences
Místo
Albena, Bulgaria
ISBN
978-619-7105-48-3
Kniha
2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM2015
Edice
2
Strany od
545
Strany do
552
Strany počet
8
URL
http://www.sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1928
BibTex
@inproceedings{BUT119671, author="David {Schüller} and Jan {Pekárek} and Martina {Rašticová}", title="Managerial Decisions on Optimal Number of Demand Segments.", booktitle="2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM2015", year="2015", series="2", number="3", pages="545--552", publisher="Bulgarian Academy of Sciences", address="Albena, Bulgaria", doi="10.5593/SGEMSOCIAL2015/B23/S7.069", isbn="978-619-7105-48-3", url="http://www.sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1928" }