Detail publikace

Podpražcové podložky v koleji

AUER, F. POTVIN, R. PLÁŠEK, O. HRUZÍKOVÁ, M.

Originální název

Podpražcové podložky v koleji

Anglický název

Under Sleeper Pads in Track

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Na základě přibývajících kladných ohlasů ze strany železničních společností se v roce 2009 Mezinárodní železniční unie (UIC) rozhodla otevřít další (druhý) projekt věnovaný podpražcovým podložkám (USPs – Under Sleeper Pads). Projekt byl řešen v letech 2010 až 2012 a zapojilo se do něj 12 zemí z Evropy a Japonsko. V té době se jednalo o jeden z největších projektů skupiny UIC. Laboratorní měření a teoretické studie doplnila intenzivní měření in-situ na různých evropských železničních tratích. Projekt s názvem „Podpražcové podložky v koleji“ („Under Sleeper Pads in Track“ nebo „USPs in Track“) byl zaměřen na analýzu vysvětlující, proč koleje s podpražcovými podložkami vykazují lepší chování.Současně s tímto projektem UIC byl v České republice řešen s podporou Technologické agentury České republiky (TAČR) projekt „Pražce s pružnou ložnou plochou“, v rámci kterého byly získány doplňující poznatky a zkušenosti v tratích ČR. Tento projekt byl řešen v letech 2011 – 2013 Fakultou stavební Vysokého učení technického v Brně a společností ŽPSV a.s., přitom se řešitelé tohoto projektu aktivně zapojili do řešení projektu UIC nebo v postupu řešení na projekt UIC přímo navazovali. V tomto článku jsou tak uvedeny jak výsledky projektu UIC, tak jeho návaznost na projekt národní.

Anglický abstrakt

In 2009, due to the increased number of positive reactions from the railway companies the International Railway Union (UIC) decided to open a further (second) project dedicated to the under sleeper pads (USPs). The project was solved in 2010-2012 and 12 European countries together with Japan took part in it. It was one of largest UIC projects at that time. The laboratory measurements and theoretical studies were completed by intensive in-situ measurement in different European railway tracks. The project named "Under Sleeper Pads in Track” was aimed at the analysis explaining why the tracks equipped with USPS show better performance. Together with this UIC project the project "Sleepers with resilient bottom”, supported by the Czech Republic Technological Agency (TACR), was carried out in the Czech Republic to obtain the complementary findings and experience in the tracks in the Czech Republic. The project was solved by the Faculty of Civil Engineering of the Brno University of Technology together with the company ZPSV a. s. The researchers were actively involved in the UIC project or their research was directly related to it. The paper informs about the UIC project results as well as about its relation to the national project.

Klíčová slova

railway structures, permanent way, under sleeper pads, cocrete sleepers, ballast bed, noise and vibrations

Klíčová slova v angličtině

railway structures, permanent way, under sleeper pads, concrete sleepers, ballast bed, noise and vibrations

Autoři

AUER, F.; POTVIN, R.; PLÁŠEK, O.; HRUZÍKOVÁ, M.

Rok RIV

2015

Vydáno

31. 1. 2015

Nakladatel

Výzkumný Ústav Železniční, a.s.

Místo

Brno

ISSN

1210-3942

Periodikum

Nová železniční technika

Ročník

23

Číslo

1

Stát

Česká republika

Strany od

21

Strany do

29

Strany počet

9

URL

BibTex

@article{BUT116017,
  author="Florian {Auer} and Rodolphe {Potvin} and Otto {Plášek} and Miroslava {Hruzíková}",
  title="Podpražcové podložky v koleji",
  journal="Nová železniční technika",
  year="2015",
  volume="23",
  number="1",
  pages="21--29",
  issn="1210-3942",
  url="http://www.cdvuz.cz"
}