Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 1.3.2025 — 28.2.2026
Zdroje financování
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
O projektu
Vlivem provozu a povětrnostních podmínek dochází časem k degradaci svršku kolejových drah. Jedním z projevů degradace je i snížení funkčnosti (přítlačné síly) upevňovadel. U pojížděného tramvajového krytu vnáší silniční vozidla do konstrukce trati další přídavná zatížení zvyšující namáhání součástí tramvajového svršku. Snížením držebnosti upevňovadel následně může dojít ke ztrátě stability kolejnic či rozchodu koleje. Zkušenosti Dopravního podniku města Brna ukazují, že ke ztrátě funkčnosti upevňovadel dochází především na DZP panelech.
Označení
FAST-J-25-8806
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Kuchár Martin, Ing. - hlavní řešitelSvoboda Richard, Ing., Ph.D. - spoluřešitel
Útvary
Fakulta stavební- odpovědné pracoviště (28.1.2025 - nezadáno)Ústav železničních konstrukcí a staveb- interní (1.1.2025 - 31.12.2025)Fakulta stavební- příjemce (1.1.2025 - 31.12.2025)
Odpovědnost: Kuchár Martin, Ing.