Detail projektu

Zvýšení stability tramvajového svršku

Období řešení: 1.3.2025 — 28.2.2026

Zdroje financování

Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT

O projektu

Vlivem provozu a povětrnostních podmínek dochází časem k degradaci svršku kolejových drah. Jedním z projevů degradace je i snížení funkčnosti (přítlačné síly) upevňovadel. U pojížděného tramvajového krytu vnáší silniční vozidla do konstrukce trati další přídavná zatížení zvyšující namáhání součástí tramvajového svršku. Snížením držebnosti upevňovadel následně může dojít ke ztrátě stability kolejnic či rozchodu koleje. Zkušenosti Dopravního podniku města Brna ukazují, že ke ztrátě funkčnosti upevňovadel dochází především na DZP panelech.

Označení

FAST-J-25-8806

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Kuchár Martin, Ing. - hlavní řešitel
Svoboda Richard, Ing., Ph.D. - spoluřešitel

Útvary

Fakulta stavební
- odpovědné pracoviště (28.1.2025 - nezadáno)
Ústav železničních konstrukcí a staveb
- interní (1.1.2025 - 31.12.2025)
Fakulta stavební
- příjemce (1.1.2025 - 31.12.2025)

Odpovědnost: Kuchár Martin, Ing.