Detail předmětu

Strategický marketing

FP-IsmarPAk. rok: 2023/2024

Předmět je zaměřen na rozvoj manažerských a marketingových dovedností studentů, jakož i na pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých oblastech podnikového řízení v rámci realizované firemní strategie. Výuka probíhá formou manažerské simulace - využitím špičkové simulační hry The Global Market Place.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Znalosti základních ekonomických a marketingových termínů, schopnost týmové práce, time-management, znalosti práce s PC

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Studenti budou pracovat v soupeřících týmech. hodnocení proběhně několika způsoby - základní bude výsledek dle BSC, dále hodnocení psaného assignmentu - business plánu a písemného testu.
Kontrola výuky probíhá průběžně v jednotlivých kvartálech - studenti dostávají velmi obsažnou zpětnou vazbu o svých průběžných výsledcích po každém kvartále.

Učební cíle

Cílem předmětu je:
- procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech),
- procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku,
- seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu
- seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu.
- ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky.
- rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností

Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií

Základní literatura

ZAMAZALOVÁ, M. Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4. (CS)
JAKUBÍKOVÁ, D.: Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha, Grada 2008, ISNB 978-80-247-2690-8 (CS)
JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení: Jak zvládnout projekty. Kuřim: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení: Jak zvládnout projekty. Kuřim: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. jjkkkkk

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-SI magisterský navazující

    obor MGR-IM , 2. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

10 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu. Úvod do problematiky strategického řízení, strategického marketingu.
2.Tvorba týmů, řešení problémy v týmu, týmové role, synergie v týmové práci.
3. Marketingový průzkum - význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování.
4. Metodika přípravy a realizace marketingového průzkumu.
5. Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich využití při formulaci strategických cílů firem a způsobů jejich dosažení.
6. Návrh firemní strategie a z toho vyplývající marketingové strategie a způsobů její realizace.
7. Tvorba a realizace marketingové strategie - využití koncepce 4P / 4C
8. Vazba mezi marketingovými rozhodnutími a vybranými oblastmi řízení podniku (řízení výroby, řízení obchodních činností, řízení prodeje, řízení lidských zdrojů, řízení kvality, řízení lidských zdrojů, řízení marketingové komunikace, řízení financí)
9. Finanční aspekty marketingových (a navazujících) rozhodnutí. Promítnutí / dopad firemních rozhodnutí do výsledků firmy.
10. Business plan - podstata, příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro rozhodování v taktickém a strategickém časovém horizontu (např. rozhodování o investicích do technického rozvoje)
11. Realizace firemní strategie a analýza výkonu firmy pomocí vyváženého systému ukazatelů výkonnosti firmy - BSC.
12. Závěrečná prezentace výsledků firmy
13. Zpětná vazba, hodnocení předmětu.

Cvičení

20 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Předmět je koncipovaný do podoby 0 + 2, tj. dvou hodin cvičení bez přednášek. Tyto ovšem budou v nezbytné míře zahrnuty do výuky - zejména před zahájením semestru pro seznámení s principem simulace, a pak ad hoc v jeho průběhu (min. závěrečná přednáška se zpětnou vazbou pro studenty).