Detail publikace
Postavení, význam a přínos společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity
LINDR, J.
Originální název
Postavení, význam a přínos společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity
Český název
Postavení, význam a přínos společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Z požadavku všestranného rozvoje, zakotveném v profilu absolventa s důrazem na univerzalitu a lepší uplatnění v praxi plyne, že je třeba na vysokých školách najít rovnováhu mezi odbornými a všeobecně vzdělávacími předměty. V teoretické části příspěvek vysvětluje nutnost zařazení společenskovědních předmětů ve vzdělávání na technické univerzitě. Uvádí konkrétní příklady zastoupení společenskovědních předmětů ve struktuře akademického plánu technické univerzity. V praktické části se příspěvek zaměřuje na hodnocení přínosu vybraného předmětu Sociologie. Sleduje vývoj přínosu v čase. Zkoumá faktory, které přínos ovlivňují. Snaží se najít a statisticky vyhodnotit souvislost mezi přínosem a faktory. Příspěvek má retrospektivní charakter a naznačuje vývoj do budoucna cestou zlepšování kvality výuky.
Český abstrakt
Z požadavku všestranného rozvoje, zakotveném v profilu absolventa s důrazem na univerzalitu a lepší uplatnění v praxi plyne, že je třeba na vysokých školách najít rovnováhu mezi odbornými a všeobecně vzdělávacími předměty. V teoretické části příspěvek vysvětluje nutnost zařazení společenskovědních předmětů ve vzdělávání na technické univerzitě. Uvádí konkrétní příklady zastoupení společenskovědních předmětů ve struktuře akademického plánu technické univerzity. V praktické části se příspěvek zaměřuje na hodnocení přínosu vybraného předmětu Sociologie. Sleduje vývoj přínosu v čase. Zkoumá faktory, které přínos ovlivňují. Snaží se najít a statisticky vyhodnotit souvislost mezi přínosem a faktory. Příspěvek má retrospektivní charakter a naznačuje vývoj do budoucna cestou zlepšování kvality výuky.
Klíčová slova
Všestranný rozvoj, společenskovědní předměty, zpětnovazební hodnocení, přínos předmětu, sociologie, statistické vyhodnocení
Vydáno
28.06.2018
Nakladatel
STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4813-1
Kniha
Súčinnosť technických a spoločenských vied pri vzdelávaní na technických univerzitách
Číslo vydání
1
Strany od
52
Strany do
59
Strany počet
8
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT150083,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Postavení, význam a přínos společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity",
annote="Z požadavku všestranného rozvoje, zakotveném v profilu absolventa s důrazem na univerzalitu a lepší uplatnění v praxi plyne, že je třeba na vysokých školách najít rovnováhu mezi odbornými a všeobecně vzdělávacími předměty. V teoretické části příspěvek vysvětluje nutnost zařazení společenskovědních předmětů ve vzdělávání na technické univerzitě. Uvádí konkrétní příklady zastoupení společenskovědních předmětů ve struktuře akademického plánu technické univerzity. V praktické části se příspěvek zaměřuje na hodnocení přínosu vybraného předmětu Sociologie. Sleduje vývoj přínosu v čase. Zkoumá faktory, které přínos ovlivňují. Snaží se najít a statisticky vyhodnotit souvislost mezi přínosem a faktory. Příspěvek má retrospektivní charakter a naznačuje vývoj do budoucna cestou zlepšování kvality výuky.",
address="STU Bratislava",
booktitle="Súčinnosť technických a spoločenských vied pri vzdelávaní na technických univerzitách",
chapter="150083",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="STU Bratislava",
year="2018",
month="june",
pages="52--59",
publisher="STU Bratislava",
type="conference paper"
}