Detail oboru

Konstrukční a procesní inženýrství

FSIZkratka: D-KPIAk. rok: 2010/2011Zaměření: Automobilní a dopravní inženýrství

Program: Stroje a zařízení

Délka studia: 4 roky

Akreditace od: Akreditace do: 1.3.2016

Profil

Tento obor připravuje studenty na samostanou tvůrčí práci v konstrukční praxi a klade důraz na komplexní znalosti, integrování poznatků vědy, techniky a také umění v procesu projektování. Studenti , kteří se soustředí na problémy oblasti procesního inženýrství, jsou vedeni k samostatnosti při řešení vývoje, optimálního vedení, efektivního navrhování a projekce procesů v různých průmyslových oblastech.

Garant

Vypsaná témata doktorského studijního programu

  1. Identifikace silových účinků na pracovní mechanismy dopravních a manipulačních strojů s cílem jejich optimalizace.

    Práce bude zaměřena na výzkum identifikace silových účinků na pracovní mechanismy dopravních a manipulačních strojů. Cílem bude tvorba ucelené koncepce metodiky pro modelování simulaci a identifikaci zatěžování u komplexních strojních soustav. Práce bude zaměřena na identifikaci zatížení vznikajících u mobilních strojů, pohybujících se v terénu V experimentální části se bude jednat o jak o měření zatížení, tak také dynamických vlastností mechanismů.

    Školitel: Škopán Miroslav, doc. Ing., CSc.

  2. Modelování vibrací pohonných jednotek aplikací virtuálních prototypů

    Cílem dizertační práce je vypracovat vhodné výpočtové modely pro řešení vibrací a pevnosti částí pohonných jednotek se zahrnutím všech podstatných substruktur pohonné jednotky (klikový mechanismus, ventilový rozvod, rozvodový mechanismus, vyvažovací jednotka atd.). Výsledky práce budou aplikovány na pohonných jednotkách: automobilový čtyřválcový zážehový přeplňovaný motor, letecký vznětový dvouválcový motor s protiběžnými písty nebo traktorový vznětový čtyřválcový přeplňovaný motor. V rámci doktorského studia se předpokládá studijní stáž na významném světovém pracovišti zabývajícím se vývojem pohonných jednotek FEV Motorentechnik v Německu a rovněž stáž na pracovišti Škoda Auto a.s.. Předpokládá se rovněž práce na vědeckovýzkumných projektech ve spolupráci s výrobci pohonných jednotek.

    Školitel: Novotný Pavel, prof. Ing., Ph.D.

  3. Optimalizace konstrukce korečkových dopravníků

    Optimalizace konstrukce a funkce korečkových dopravníků a elevátorů z hlediska vlastností dopravovaných materiálů - - vyhodnocování vektorových polí rychlostí dopravovaných materiálových celků s rozborem tvaru korečku.

    Školitel: Malášek Jiří, doc. Ing., Ph.D.

  4. Optimalizace materiálového toku v hromadné výrobě simulačními metodami

    Jedním z předpokladů racionalizace hromadné výroby a snížení nákladů na finální výrobek je optimalizace návrhu materiálového toku. Práce bude zaměřena na modelování materiálového toku karoserií ve výrobě osobních automobilů. Bude zaměřena na aplikaci a provedení analýzy systému GAF (Gestufte Auftragsfreigabe - "Systém postupného uvolňování") v podmínkách firmy Škoda Auto s následnou optimalizací tohoto systému včetně jeho funkcionalit. Předpokládá se tvorba koncepčních modelů a jejich analýza v softwarovém prostředí Plant Simulation a dalších (Ave Sim, Matlab) včetně následné verifikace. Cílem práce bude analýza možností a podmínek pro zvýšení intenzity materiálového toku při zachování požadované úrovně spolehlivosti jeho plynulosti včetně následné verifikace.

    Školitel: Škopán Miroslav, doc. Ing., CSc.

  5. Snižování mechanických ztrát pohonných jednotek

    Cílem dizertační práce je vypracovat vhodné experimentální a výpočtové přístupy uplatnitelné pro snižování mechanických ztrát pohonných jednotek. Výsledky práce budou aplikovány na pohonných jednotkách: automobilový čtyřválcový zážehový přeplňovaný motor, letecký vznětový dvouválcový motor s protiběžnými písty nebo traktorový vznětový čtyřválcový přeplňovaný motor. V rámci doktorského studia se předpokládá studijní stáž na významném světovém pracovišti zabývajícím se vývojem pohonných jednotek FEV Motorentechnik v Německu a rovněž stáž na pracovišti Škoda Auto a.s.. Předpokládá se rovněž práce na vědeckovýzkumných projektech ve spolupráci s výrobci pohonných jednotek.

    Školitel: Novotný Pavel, prof. Ing., Ph.D.

  6. Tepelné čerpadlo na bázi Stirlingova oběhu

    Tepelná čerpadla přečerpávají nízkoteplotní teplo na vyšší teplotní hladinu většinou na principu kompresorových chladících systémů. Stirlingův termodynamický oběh s rekuperací tepla představuje zajímavý potenciál v oblasti tepelných čerpadel.

    Školitel: Kaplan Zdeněk, doc. Ing., CSc.


Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)

Studijní plán oboru není zatím pro tento rok vygenerován.