Detail předmětu

Angličtina IV

FSI-4A4Ak. rok: 1999/2000

Předmět 4a4 navazuje na předmět 3a3. V oblasti obecného jazyka dále rozvíjí čtyři základní jazykové dovednosti (mluvení, poslech, čtení, psaní) s důrazem na samostatnou komunikaci v oblasti běžných životních situací.
V rámci odborné jazykové přípravy navazuje na získanou základní odbornou terminologii v cizím jazyce a dále prohlubuje a rozšiřuje vědomosti na základě složitějších cizojazyčných technických textů.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět 4a4 umožňuje prohloubit a získat jazykové znalosti pro složitější samostatnou komunikaci v obecných životních situacích.
V rámci odborné jazykové přípravy se dále rozšíří znalost technické terminologie v cizím jazyce. Student by měl být schopen s pomocí slovníku porozumět složitějšímu cizojazyčnému textu a pracovat s odbornou cizojazyčnou literaturou.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: Prezence ve cvičeních, splnění podmínek průběžné kontroly, získání minimálně 60% bodů ze zápočtového testu.
Zápočtový test se píše v předposledním týdnu výuky příslušného semestru
pouze jedenkrát bez možnosti opakování. Pokud student tyto podmínky nesplní, může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku.
Zkouška: zkouška se skládá ze dvou částí: písemné a ústní.
Písemná část obsahuje test z gramatických jevů, lexikálních jevů a technických textů, maximální počet bodů je 120. Pokud student získá méně
než 72 bodů, nevyhověl a nemůže konat ústní zkoušku. Ústní část zkoušky
zahrnuje rozhovor k daným konverzačním okruhům.
Klasifikační hodnocení zkoušky:
1. písemná část: výborně (120 - 100 bodů), velmi dobře (99 - 86 bodů), dobře (85 - 72 bodů), nevyhověl (71 - 0 bodů).
2. ústní část: výborně - velmi dobře - dobře - nevyhověl
Celková známka vyplývá z hodnocení obou částí.

Učební cíle

Cílem předmětu 4a4 je dále rozvíjet základní jazykové dovednosti (čtení, poslech, mluvení, psaní) na základě složitějších obecných a technických textů (návody, popisy, formuláře apod.).
Student by měl být schopen vést složitější rozhovory s použitím přiměřených jazykových prostředků a zvládat komunikaci v rámci odborné cizojazyčné přípravy.

Základní literatura

John & Liz Soars: Headway Pre - intermediate (Student's Book), , 0
J. Comfort, S. Hick, A. Savage: Basic Technical English, , 0

Doporučená literatura

John & Liz Soars: Headway Pre - intermediate (Workbook), , 0
Z. Šmíra: Gramatika a slovník (Headway Pre - intermediate) , , 0

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2301-5 magisterský

    obor , 2. ročník, letní semestr, volitelný
    obor , 2. ročník, letní semestr, volitelný
    obor , 2. ročník, letní semestr, volitelný
    obor , 2. ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení odborného základu

28 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Headway Pre-intermediate HW
Basic Technical English BTE
1. HW - U9-12 Opakování BTE - U12-18 Opakování
2. HW - U13 BTE - U19
3. HW - U13 BTE - U19
4. HW - U13 BTE - U20
5. HW - U14 BTE - U20
6. HW - U14 BTE - U21
7. HW - U14 BTE - U21
8. HW - U13-14 Opakování BTE - U22
9. HW - U15 BTE - U22
10. HW - U15 BTE - U23
11. HW - U15 BTE - U23
12. HW - U15 BTE - U24
13. Zápočtový test
14. Opakování, zápočty