Detail předmětu

Dějiny umění a designu II

FSI-YDZAk. rok: 1999/2000

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Základní orientace v historii výtvarného umění v?období renesance,
baroka, rokoka, klasicismu, historického romantismu, neostylů
a aplikace stylových východisek na současnou tvorbu.

Způsob a kritéria hodnocení

Zkouška prověřuje celkovou orientaci a znalosti vývoje výtvarného umění
daného období a vztahy, souvislosti s?předchozím vývojem a návaznosti
v?současnosti. Zkouška je kombinovaná: písemný test a ústní zkouška.
Bodové hodnocení
15 - 12 bodů - výborně
11 - 8 bodů - velmi dobře
7 - 4 bodů - dobře
3 - 0 bodů - nevyhověl

Učební cíle

Orientace v historii a teorii výtvarného umění 16. stol. až 1.pol. 19.
století

Základní literatura

José Pijoan, Dějiny umění 4-8, Odeon/Euromedia, Praha 1986/2004

Doporučená literatura

Kol.: The Art Book. Phaidon, London, 1994.
Rilleyová N. (ed.): Dějiny užitého umění (The elements of design). Octopus, London, 2003.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2301-5 magisterský

    obor , 1. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

28 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1., 2., 3. Ranná renesance, vrcholná renesance a manýrismus. - Architektu-
ra, sochařství, malířství, a umělecká řemesla doby renesanční
v?Itálii.
4., 5. Ranná renesance, vrcholná renesance a manýrismus v dalších evrop-
ských zemích
6. Renesance v?Čechách i na Moravě.
7., 8., 9., 10. Barok - Architektura, sochařství, malířství a umělecká ře-
mesla v?duchu radikálního baroku a barokního klasicismu.
11. Barokní realismus v?malířství.
12. Rokoko ? malířství a umělecká řemesla.
13. Umění I. pol. 19. století - neoklasicismus a empír.
14. Umění I. pol. 19. století - romantismus, realismus, hist. slohy
v?architektuře, rozpad slohové jednoty.
)