Detail předmětu

Netradiční hry

CESA-TV-NETRHAk. rok: 2023/2024

Netradiční a aplikované hry jsou takové sportovní hry, se kterými se běžně studenti nesetkávají. Jsou to mnohdy hry nové a pochází z celého světa. Studenti si ve výuce vyzkouší tyto hry, dovednosti i herní kombinace budou modifikovány a přizpůsobovány výukové skupině s důrazem na rozvoj koordinačních schopností a zábavnosti výuky. Studenti si vyzkouší mnoho pomůcek i nových pohybových dovedností potřebných k herním činnostem u jednotlivých her.

Skladba výukové lekce:
• Zahřátí formou netradiční hry,
• dynamické protažení,
• hlavní motiv: netradiční nebo aplikovaná pohybová hra,
• protažení formou statického strečinku.

Aktuální rozvrh najdete v informačním systému VUT.¨

BOZP

- Není dovoleno výuku navštěvovat pod vlivem omamných látek

-  student cvičí ve sportovním oblečení a čisté obuvi (non marking)

- student si nosí do výuky ručník a pití (pijeme pouze na tribuně)

- ve sportovní hale se jídlo nekonzumuje

- student necvičí s prstýnky

- student nahlásí vyučujícímu své případné zdravotní problémy 

- student do výuky nechodí s příznaky nemoci

- cenné věci zamykat do skříněk na chodbě (nenechávat v šatnách)

- student se z výuky omlouvá emailem vyučujícímu nebo osobně ve výuce

- nahrazení hodin probíhá ve výuce daného vyučujícího nebo po domluvě s garantem v jiné vyučující hodině

- v případě úrazu nebo ztráty osobních věcí vyučující sepíše se studentem formulář o úrazu či ztrátě, který student dodá na Rektorát VUT v Brně

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

1

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Znalosti a dovednosti na středoškolské úrovni předmětu tělesná výchova.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet na základě aktivní účasti ve výuce, tj. pravidelná docházka s evidencí v prezenční listině (jsou povoleny 2 neomluvené účasti). V souladu se Směrnicí č.17/2019 K výuce tělesné výchovy je předmět hodnocen jedním kreditem.
Pravidelná docházka s evidencí v prezenční listině, povoleny 2 neomluvené absence, omluvenky ústně na absence dopředu přímo ve výuce nebo emailem předem nejpozději však do 24,0 hodin po termínu výuky.

Nahrazování hodin po dohodě s vyučujícím pouze v jeho hodinách. 

 

 

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty s netradičními sportovními hrami, které jsou ojedinělé, specifické a zajímavé buď svými pravidly, pomůckami nebo způsobem provedení. Studenti si budou moci vyzkoušet i aplikované pohybové aktivity, které byly primárně vytvořeny pro jedince se zdravotním omezením (goalball aj.). Prostřednictvím netradičních her budou studenti kompenzovat jednostranné sedavé zaměstnání.
Realizace studentů ve zvolené sportovní specializaci, seznámení se s netradičními a aplikovanými hrami, rozvoj koordinačních schopností, kondice a získání herních dovedností umožňující tyto hry a jejich modifikace hrát.

Základní literatura

Táborský, F. (2004). Sportovní hry. Sporty známé i neznámé. Praha: Grada. (CS)
Peričková, L., Bátorová, M. (2015) Aplikované netradiční hry pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami. VUTIUM (CS)
Kolář, P. a kol. (2003) Sportovní hry ze světa. 1. vyd. Praha: ČASPV (CS)

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení z TV

24 hod., povinná

Vyučující / Lektor