Detail předmětu

Magisterský seminář 2

FaVU-2MSEM2Ak. rok: 2024/2025

Magisterský seminář 2 je druhým ze dvojice provázaných kurzů směřujících k teoretické části státní závěrečné zkoušky v magisterském studiu. V tomto semestru studující vychází z již formulovaného tématu magisterské teoretické práce a částečně zpracované literatury z první části magisterského semináře. Klíčovou aktivitou v tomto semestru je psaní – studující jednak pokračují v tvorbě poznámek, výpisků atd., ale také již rozpracovávají první úseky textu eseje. Semináře jsou v tomto semestru již omezeny a soustředí se především na komparaci různých fází a podob rozpracovanosti textů. Důraz je kladen především na individuální práci studujících a průběžné konzultace rozpracovaného textu.

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Vstupní znalosti

Magisterský seminář 1.

 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet je udělen na základě aktivní účasti na seminářích, pravidelného předkládání dílčích výsledků práce a odevzdání finální verze textu magisterské teoretické práce.

 

Semináře probíhají v učebnách KTDU FaVU VUT v hodinách určených rozvrhem. Účast na seminářích je povinná (povolená je 1 neomluvená absence). Konzultace rozpracovanosti probíhají buďto v učebnách a kabinetech KTDU, nebo online prostřednictvím MS Teams.

 

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studujícím oporu a metodické vedení při psaní magisterské teoretické práce, jejíž obhajobou (rozpravou nad textem a jeho tématem) je vykonána teoretická část státní závěrečné zkoušky.

 

Po absolvování předmětu budou studující schopny*i přistoupit k vykonání teoretické části státní závěrečné zkoušky. Budou schopny*i v psaní zohlednit znalosti a dovednosti nabyté v obou semestrech Magisterského semináře a integrovat do magisterské teoretické práce podle potřeby rovněž poznatky z dalších předmětů povinného základu.

 

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

Miriam BARRY, Steps to Academic Writing, Cambridge – New York: Cambridge University Press, 2011. (EN)
Nina LYKKE (ed.), Writing Academic Texts Differently: Intersectional Feminist Methodologies and the Playful Art of Writing, Routledge , 2014. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUM_M magisterský navazující, 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    , 2. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Konzultace

12 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Seminář

14 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. V úvodu semestru jsou studující seznámeny*i s požadavky na intenzitu konzultování a míru rozpracovanosti textu, jež jsou nezbytné k udělení zápočtu.
  2. V dalším průběhu semestru se střídají úseky individuální práce na textech, spojené s průběžným konzultováním, a semináře, v nichž jsou v rámci řízených diskuzí identifikovány a rozebírány obecnější problémy a témata vystupující do popředí z přesahů mezi jednotlivými přístupy a pracemi.