Detail předmětu
Společenský styk a rétorika
FP-ssrPAk. rok: 2022/2023
Společenský styk a rétorika nabízí základní informace a dovednosti z oblasti etikety, kultury projevu v osobní či písemné formě.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti budou znát moderní přístup k prezentacím. Osvojí si základní dovednosti veřejné vystupování.
Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.
Prerekvizity
Znalost nástroje managementu, teorie chování firmy, teorie chování spotřebitelů, mezinárodní obchodní zvyklosti.
Doporučená nebo povinná literatura
KOHOUT, J.: Rétorika, Praha 1995, 159 str. ISBN 80-85943-54-9 (CS)
SAMPSNOVÁ,E.: Jak si vytvořit působivý image. Praha 1996, 135str. (CS)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny a problémů. Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách.
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet
V rámci cvičení je využíván bodový hodnotící systém. Studenti pro udělení zápočtu musí splnit níže uvedené podmínky kumulativně a získat z nich min. 60 bodů ze 100 možných. Podmínky:
1. napsání závěrečného testu v zápočtovém týdnu ( max. 40 bodů),
2. prezentace prezentačního tématu v semestru (max. 40 bodů),
3. odevzdání písemného zpracování prezentačního tématu (max. 20 bodů).
Výsledné hodnocení pro klasifikovaný zápočet:
60 - 67 b = E
68 - 75 b = D
76 - 83 b = C
84 - 91 b = B
92 - 100 b = A
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
1.-2. Rétorika pro manažery I
3.-4. Rétorika pro manažery II
5.-6. Prezentace výsledků
7.-8.Technika řeči
9.-10. Obchodní etiketa I
11.-12.Obchodní etiketa II
13. Image manažera a manažerky
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy společenského styku, rétoriky, prezentování a získání praktických dovedností v těchto oblastech.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prezentace prezentačního tématu ve cvičení, odevzdání písemného zpracování prezentačního tématu, závěrečný test.