Detail předmětu
Návrh digitálních integrovaných obvodů VLSI a jazyk VHDL
FEKT-BKC-NDIAk. rok: 2022/2023
Pokročilý návrh digitálních systémů v jazyce VHDL. Praktický návrh sekvenčních systémů a stavových automatů. Návrh periferií jako jsou PS2 rozhraní, VGA rozhraní a komunikačních rozhraní I2C, SPI apod. V rámci předmětu budou studenti realizovat projekt v podobě jednoduché hry implementovatelné do obvodu FPGA. Bude kladen velký důraz na metodiku návrhu a návrh jednotlivých bloků. Projekt se bude řešit ve skupinách, který musí být následně obhájen formou prezentace ve zkouškovém období.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- umí navrhnout komplexní kombinační a sekvenční obvody s využitím jazyka VHDL,
- je schopen podle zadaní logického systému definovat vstupní podmínky a blokové zapojení výsledného digitálního systému,
- je schopen navrhnout výsledný digitální obvod z definice popsané v katalogovém listu (komunikační sběrnice SPI, I2C, VGA řadič, PS2 protokol apod.),
- umí implementovat logický systém do programovatelného obvodu,
- je schopen verifikovat a vyhodnotit navržený logický systém.
Prerekvizity
- absolvování předmětu BKC-DIO
- znát základní kombinační a sekvenční obvody a ručně je navrhnout
- popsat tyto digitální systémy s využitím jazyka VHDL
- z VHDL popisu nakreslit koncepční schéma digitálního systému
- znát teorii stavových automatů a jejich návrh
- znát metodiku synchronního návrhu
- umět pracovat s návrhovým systémem Xilinx
Literatura
číslicové systémy a jazyk VHDL, Pinker Jiří, Poupa Martin
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínky pro úspěšné ukončení předmětu stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Jazyk výuky
Osnovy výuky
2. Návrh PS2 rozhraní pro klávesnici a myš.
3. Návrh VGA rozhraní – bloková struktura, časování.
4. Paměti v obvodech FPGA – rozdělení, použití.
5. Pokročilá syntaxe jazyka VHDL – parametrický návrh, využití typu RECORD apod.
Cíl
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Typ (způsob) výuky
eLearning