Detail předmětu

Cross Cultural Communication

FP-OcccPAk. rok: 2021/2022

Obsahem předmětu jsou relevantní poznatky z oblasti psychologie a sociologie nezbytné pro efektivní řízení podniku. Důraz je kladen na osvojení si relevantních poznatků interpersonální komunikace v podnikovém prostředí a schopnost jejich aplikace prostřednictvím tréninkových nástrojů s cílem rozvíjet a upevňovat manažerské dovednosti pro uplatnění v podnikové praxi.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studentky a studenti získají relevantní poznatky z oblasti sociální způsobilosti a s nimi spojené kompetence. Budou seznámeni se základními teoretickými modely a strategiemi a možnostmi jejich aplikace ve své vlastní praxi. Ve cvičeních upevní a rozvinou dovednosti podporující efektivní průběh sociální interakce v běžných i náročných pracovních situacích.

Prerekvizity

Znalosti a dovednosti na úrovni středoškolského vzdělání.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

přednášky, v rámci cvičení: prezentace, diskuse, modelové situace, řešení případových studií

Způsob a kritéria hodnocení

Conditions of awarding the graded course-unit credit:
• 20% written assignment
• 20% presentation and discussion
• 10% completing tasks during seminar sessions
• 10% extra activities
• 40% final written exam

Individual studying plan:

  • 40% written assignment
  • 20% videopresentation recorded and handed-in within the established deadline
  • 40% final written exam



Osnovy výuky

Topics lectures are as follows:
1. Introduction to the course. Definition of organizational criteria and conditions for passing the course. Assignment of semester work topics and processing criteria.
2. Definition of key terms: culture and its elements, intercultural competence and its components, process of intercultural communication.
3. Intercultural adaptation: individual identity, acculturation, cultural shock and mechanisms of its successful coping
4. Culture concept description.
5. Classical cultural models: Hofstede, Trompenaars, Hampdon-Turner.
6. The concept of cultural standards according to A. Thomas.
7. Cultural assimilator as a means of intercultural training.
8. Negotiating in international environment. AID model for interactions with different cultures.
9. Specifics of work in international teams. GLOBE model.
10. Barriers to intercultural communication. Ethnocentrism, cultural relativism.
11. Specifics of selected European cultures with a focus on international trade.
12. Specifics of selected non-European cultures with a focus on international trade.
13. Repetitorium and discussion on the topics.

Učební cíle

Hlavním cílem předmětu je osvojení si poznatků relevantních interpersonální komunikaci v mezinárodním prostředí a jejich aplikace prostřednictvím tréninkových aktivit.

Základní literatura

HOFSTEDE, G. H., G. J. HOFSTEDE and M. MINKOV. Cultures and organizations: software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. 3rd ed. New York: McGraw-Hill, c2010. ISBN 978-0-07-166418-9.

Doporučená literatura

MORAN, R.T., P. R. HARRIS and S. V. MORAN. Managing cultural differences: global leadership strategies for cross-cultural business success. 8th ed. Amsterdam: Elsevier, 2011. ISBN 978-1-85617-923-2.
F. TROMPENAARS and CH. HAMPDEN-TURNER. Riding the waves of culture: understanding diversity in global business. 3rd ed. London: Nicholas Brealey, 2012. ISBN 978-190-4838-388.

eLearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-MEO magisterský navazující, 2. ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

10 hod., povinná

Vyučující / Lektor

eLearning