Detail předmětu

Jakost marketingových činností

FSI-XJMAk. rok: 1999/2000

Předmět "Jakost marketingových činností" objasňuje posluchačům
vztah mezi systémem jakosti podniku a marketingovým procesem
podniku, který je součástí smyčky životního cyklu produktu
nebo služby.
Obsah je orientován na využití prostředků, nástrojů a technik
jakosti při zabezpečování a řízení marketingu. Vytváří podmínky
pro jeho správné navázání na ostatní podnikové procesy. Svým
rozsahem je zaměřen na požadavky malých a středních podniků.
Souborem přednášek a cvičení vytváří ucelený soubor poznatků,
které jsou v plné míře aplikovatelné v podnikové praxi od tvorby
jakostní marketingové strategie až po jakostní analýzu distribuce
tržních kanálů.
Pochopením poslání, místa, obsahu a významu předmětu spolu
s dalšími předměty studia řízení a zabezpečování jakosti dává
předpoklady pro rozvinutí marketingu do filosofie "Total
Quality Managementu", kde se vytváří metodologie jakostním
marketingem řízení podniku jako synonymum úplného řízení
podniku k jakosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Výsledky učení předmětu

Úspěšným ukončením kurzu student:
- Získá potřebné návyky jak začlenit marketing do systému jakosti
a jeho řízené využívání v praxi k prosperitě podniku.
- Osvojí si metody používání a prosazování jakosti
v marketingových činnostech.
- Naučí se aplikovat poznatky z teoretické přípravy do
praktických marketingových činností firmy, využíváním
vhodných kvantifikačních technik a nástrojů.
- Osvojí si a ve cvičeních upevní návyky pro využívání technik
hodnocení, posuzování a verifikaci marketingových činností.
- Zvládne metody cílevědomého sběru dat, pro činnost marketingového
informačního systému v podmínkách firmy a specifikování
charakteristik a znaků jakosti produktů a služeb.

Způsob a kritéria hodnocení

ZÁPOČET: - podmínky udělení zápočtu v zápočtových úkolech,
získaní minimálně 20 bodů z 30 možných.
Zápočtové úkoly:
1. Presentace na cvičeních 5 bodů
2. Samostatná kontrolní práce 10 bodů
3. Presentace na semináři 8 bodů
4. Provedený a předložený aktuální
literární průzkum 7 bodů
Celkem: 30 bodů
ZKOUŠKA: - Prověřuje znalosti v termínech, definicích a pravidlech
řízení, zabezpečování a zdokonalování jakosti
marketingových činností. V příprava a zpracování základních dokladů
řízení strategie marketingu malé a střední firmy a jejich praktická
aplikace na podnik. Zkouška může být buď písemná mimořádně při malém
počtu studentů i ústní.
CELKOVÉ KLASIFIKAČNÍ HODNOCENÍ:
Zahrnuje se:
A. Bodové hodnocení výsledku zápočtu, pokud hodnota přesáhla
minimálně 20 bodů.
B. Výsledky písemné zkoušky maximálně 70 bodů, minimálně 36 bodů.
Hodnocení celkovým součtem bodů:
Výborně (85 - 100) bodů,
velmi dobře (70 - 84) bodů,
dobře (50 - 69) bodů,
nevyhověl ( 0 - 49) bodů.

Učební cíle

Naučit studenty používat termíny, poznatky a informace získané
marketingem ke zdokonalování jakostních výstupů podniku nebo firmy.
Seznámit studenty s metodami jakostního řízení marketingu v malém
a středním podniku.
Objasnit základní tvorbu marketingové strategie pro podporu řízení
jakosti.

Základní literatura

BERKOWITZ, E. A KOL.:: MARKETING, , 0
STANSON, J.W. A KOL.:: FUNDAMENTALS OF MARKETING, , 0
Mc CARTHY, E.J. A KOL.:: BASIC MARKETING, , 0

Doporučená literatura

ČSN EN ISO 9000:2001: Systémy managementu jakosti – řada 3 svazků. ČSNI, Praha, 2001
FIALA, A. A KOL.: Management jakosti s podporou norem ISO 9000:2000. Verlag Dashöfer, Praha, 2000
KOTLER,P.:: MARKETING MANAGEMENT, , 0

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2301-5 magisterský

    obor , 2. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Základní termíny v řízení jakosti marketingových činností.
2. Mapování druhů marketingových procesů a způsoby řízení jejich jakosti.
3. Jakost životního cyklu produktu v souladu s normami ISO 9000.
4. Marketing součást systému jakosti podniku (sekvenční a transakční vazby).
5. Plánování a projektování jakosti marketingových činností.
6. Druhy marketingových strategií a obsah jakosti v jejich tvorbě.
7. Marketingový výzkum.
8. Podpůrné prostředky marketingového rozhodování.
9. Jakost marketingového informačního systému.
10. Auditní činnosti při hodnocení jakosti marketingových činností.
11. Řízení změn a nápravná opatření v jakosti marketingových činností.

Cvičení odborného základu

20 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Ishikawův diagram hodnocení jakosti marketingových činností.
2. Paretova analýza přípravy pořadí nápravných opatření ve vybraných
marketingových činnostech.
3. Analýza charakteristik jakosti jednotlivých oblastí marketingových
činností, hodnocení priorit maticí párového porovnávání.
4. Tvorba katalogu otázek pro přípravu auditů, přezkoumání a hodnocení
jakosti marketingových činností.
5. Archivace a využívání dat marketingového průzkumu.
6.-7. Seminář na předem zadané téma na počátku výuky.
Laboratorní cvičení:
8.-9. Literární průzkum v oblasti marketingu na Internetu
a literárních databází knihoven
(případně exkurze ve vybraném podniku).
10.-11. Průběžný a přírůstkový literární knihovní průzkum
na předem vybrané oblasti řízení jakosti
marketingových činností.