Detail předmětu

Počítačová grafika II

FSI-RG2Ak. rok: 1999/2000

Předmět počítačová grafika II seznámí studenty s problematikou
trojrozměrného modelování. Budou probrány metody tvorby
trojrozměrného modelu, principy vizualizace a animace.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti po absolvování kurzu Počítačová grafika II budou umět
vytvářet trojrozměrné modely detailů a sestav strojních uzlů.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky pro udělení zápočtu:
pravidelná účast ve výuce
vyhotovení všech zadání ze cvičení
prezentace práce studenta během semestru pomocí programu Power Point
Průběh zkoušky:
písemná část z probraného učiva
obhájení písemné části

Učební cíle

Cílem kurzu Počítačová grafika II je naučit studenty vytvářet
trojrozměrné modely a umět s nimi pracovat.

Základní literatura

Źára : Moderní počítačová grafika, , 0
: SolidDesigner, , 0
: 3D Studio Max, , 0

Doporučená literatura

Žára: Počítačová grafika, , 0

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2301-5 magisterský

    obor , 1. ročník, letní semestr, povinný
    obor , 1. ročník, letní semestr, povinný
    obor , 1. ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

28 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Algoritmy dvourozměrné grafiky
2. Vektorové editory
3. Rastrové editory
4. Základní grafické prvky
5. Křivky 2D a 3D
6. Písmo
7. Vyplňování oblastí
8. Barvy a barevné palety
9. Trojrozměrné modelování
10. Plošné modelování
11. Objemové modelování
12. Tvorba scén
13. Vizualizace
14. Animace

Cvičení na počítači

42 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Objemové modelování
2. Objemové modelování
3. Objemové modelování
4. Objemové modelování
5. Plošné modelování
6. Plošné modelování
7. Plošné modelování
8. Plošné modelování
9. Vizualizace
10. Vizualizace
11. Vizualizace
12. Animace
13. Animace
14. Animace