Detail předmětu

Management a marketing

FSI-VN2Ak. rok: 1999/2000

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Studenti si osvojí principy a návyky jednání při řízení, rozhodování, řešení konfliktů a prosazení se v podniku s využitím komunikačních prostředků.

Způsob a kritéria hodnocení

Vyhodnocení případových studií z praxe i teorie. Návrh a realizace prezentace na zadané téma z managementu a marketingu.

Učební cíle

Cílem předmětu management a marketing II je získat teoretické i praktické znalosti z jednání, rozhodování s využitím informačních systémů podniku a progresívních softwarů.

Základní literatura

Koontz,H.,Wiehritch,H.: Management, , 0
Kotler,P.: Marketing a management, , 0
Pozitivní řízení: Pozitivní řízení, , 0

Doporučená literatura

Koontz,H.,Wiehritch,H.: Management, , 0
Kotler,P.: Marketing a management, , 0
O Brienová,P.: Pozitivní řízení, , 0

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2301-5 magisterský

    obor , 2. ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1.vedení lidí ve skupinách, proces vedení, účinnost a způsob vedení
2.informační toky a komunikace, motivace pracovníků
3.základy filosofie vedení, postoj k podřízeným
4.přenášení odpovědnosti a rozhodování s využitím softwarových prostředků
5.vytváření a formulování filosofie vedení
6.oblasti aplikace marketingu (export, služby, průmysl)
7.informační zdroje pro analýzy průmyslu, makroprostředí, trhu, distribuce
8.kalkulace nákladů a výrobní ceny, finanční analýza
9.strategie a umisťování produktu na trh, techniky rozhodování
10.politika produktu, cenová politika, distribuční politika, politika marketingové komunikace )

Cvičení odborného základu

20 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Cvičení budou probíhat formou řešení případových studií k jednotlivým tématů
1.řešení konfliktů a komunikace, využití datové základny při komunikaci
2.vyjednávání, problémy vyjednávání a strategie vyjednávání
3.mediace a styly mediace
4.projednávání problémů
5.facilitace problémů
6.analýza zákazníka a konkurence
7.strategické možnosti výrobce, marketingové strategie
8.vývoj produktu, politika produktu, cenová politika
9.metody a techniky výzkumu trhu, aplikační oblasti výzkumu trhu
10.reklamní a prodejní politika
)