Detail předmětu

Multimédia I

FSI-YMUAk. rok: 2014/2015

V předmětu jsou vyučovány dva základní typy software určeného pro zpracování multimediálního obsahu ve vizuální komunikaci - standardního videa (v programu Adobe Premiere) a interaktivní prezentace (Adobe Flash) pro samostatné nebo internetové použití.

Předmět je inovován vytvořen s podporou projektu OPVK. Projekt Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Schopnost vytvořit krátkou multimediální video prezentaci (reklama, videoklip, apod.) a interaktivní Flash aplikaci na základě 2D, 3D (statické obrázky, animace, vektorová grafika) a audio (hudba, zvuky) datových podkladů.

Prerekvizity

Znalost práce s rastrovou a vektorovou grafikou a teorie zpracování digitální grafiky (rozsah kurzu „Počítačová grafika – CorelDraw/Adobe“). Základní znalost práce ve 3D (rozsah kurzu „Počítačové modelování – Rhinoceros 3D“).

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech, závěrečný test prokazující znalosti práce s programem a schopnost samostatné práce. Všechny semestrální úkoly a závěrečný úkol budou odevzdány elektronicky ve zdrojových souborech vč. konstrukční historie a výstupních souborů.
Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.

Učební cíle

Zvládnutí práce s multimediálním obsahem ve vyučovaných aplikacích.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve cvičení je kontrolovaná. Výuka ve cvičeních je povinná, kontrolu účasti provádí vyučující. Forma nahrazení výuky zameškané z vážných důvodů a ve zcela výjimečných případech je řešena individuálně s vyučujícím. Tolerují se maximálně 2 omluvené absence bez náhrady.

Základní literatura

Adobe Creative Team: Adobe Premiere Pro CS-CS5. - 2010
Adobe Creative Team: Adobe Flash CS-CS5. - 2010
Sochor, J. - Žára, J. - Beneš, B.: Algoritmy počítačové grafiky.

Doporučená literatura

Yeung, Rosanna: Macromedia Flash MX. - 2004
Moock, Colin: Essential ActionScript 3.0. - 2007
Golding, Mordy: Adobe Creative Suite 2: průvodce grafika. - 2006

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2A-P magisterský navazující

    obor M-PDS , 1. ročník, zimní semestr, volitelný (nepovinný)
    obor M-PDS , 2. ročník, zimní semestr, volitelný (nepovinný)

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

39 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod do programu Adobe Premiere, grafické prostředí programu, základní pojmy, parametry projektu
2. Adobe Premiere - import dat, časová osa, stopy a jejich vlastnosti, kanály, realtime náhled
3. Adobe Premiere - práce s video stopami - prolínací efekty, generátory a filtry, masky, vektorová grafika, texty
4. Adobe Premiere - práce s audio stopami - prolínací efekty, generátory a filtry, audio efekty
5. Adobe Premiere - export, standardy pro animační formáty, typy kontejnerů a kompresních formátů
6. Podpůrné aplikace pro zpracování animací (VirtualDub, codec, ffmpeg), základy authoringu (DVD, BluRay)
7. Úvod do programu Adobe Flash, grafické prostředí programu, základní pojmy, parametry scény
8. Adobe Flash - vytváření vektorové grafiky, práce s textem, vlastnosti objektů, transformace
9. Adobe Flash – práce s vrstvami, efekty
10. Adobe Flash - instance a symboly, knihovna prvků
11. Adobe Flash – animace, práce s časovou osou, typy přechodových animací
12. Adobe Flash - tlačítka a ActionScript, funkce pro práci s časovou osou, funkce pro práci s vlastnostmi objektů, proměnné
13. Adobe Flash – export a použití technologie Flash v HTML