Detail předmětu

Konstrukční cvičení

FSI-QKCAk. rok: 1999/2000

Konstrukční návrh a výpočet různých typů dopravníků (pásové,
šnekové, článkové, válečkové, atd.) včetně jejich pohonů
dle individuálního zadání.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Konstrukční cvičení umožňuje získat studentům základní praktické
znalosti v aplikaci výpočtů a následně konstrukčním navrhování
jednotlivých mechanických částí a celých mechanizmů transportních
zařízení. Získané vědomosti umožňují orientaci v technických normách
a předpisech souvisejících s daným zadáním. Současně se student
seznamuje s provozními a bezpečnostními předpisy.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínka klasifikovaného zápočtu: účast na konstrukčním cvičení,
vyčerpávající splnění jak rozsahu, tak obsahu individuelního zadání,
odevzdání technické zprávy včetně grafických prací.

Učební cíle

Cílem kurzu je naučit studenty aplikovat získané teoretické znalosti
na konkrétním technickém zadání z oboru transportních zařízení
zejména konstrukčních uzlech, detailech a celých mechanizmech.

Základní literatura

Svoboda P., Brandejs J., Prokeš F. -- Základy konstruování, akad.nakl.CERM Brno, r.2003, ISBN 80-7204-306-4
Leinveber J., Vávra P. -- STROJNICKÉ TABULKY. Vyd. ALBRA - pedagogické nakladatelství, r.2003, ISBN 80-86490-74-2
Jeřábek K. -- Stroje a zařízení pro manipulaci,ČVUT Praha, r.1991

Doporučená literatura

Svoboda P., Brandejs J., Prokeš F., Základy konstruování, akad.nakl.CERM Brno, r.2003, ISBN 80-7204-306-4
Leinveber J., Vávra P.: STROJNICKÉ TABULKY. Vyd. ALBRA - pedagogické nakladatelství, r.2003, ISBN 80-86490-74-2
Cvekl Z.,Janovský L.,Podivínský V.,Talácko J.:Teorie dopravních a manipulačních zařízení, ČVUT Praha, r.1988

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2301-5 magisterský

    obor , 1. ročník, letní semestr, povinný
    obor , 1. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Ateliér

70 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

V průběhu 14 cvičení vypracovat výpočtovou a návazně grafickou
část zadaného individuelního úkolu a jeho odevzdání v ucelené
formě.