Project detail

Výzvy managementu: teorie a praxe

Duration: 1.1.2015 — 31.12.2016

Funding resources

Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT

- whole funder (1. 1. 2015 - 31. 12. 2016)

On the project

Oblasti, které je potřeba teoreticky rozvíjet pro zvyšování konkurenceschopnosti České republiky spadají do témat, které Ústav managementu dlouhodobě řeší. Jedná se o rozvíjení manažerských dovedností, rozvoje malých a středních firem, leadershipu, marketingových činností, řízení projektů a strategického řízení. Základní principy představují rozvíjení excelence, aplikovatelné ve všech organizacích bez ohledu na odvětví, průmysl nebo velikost. Budou definovány podmínky, které vedou u organizací k orientaci na výsledky.

Keywords
Management, rozvoj manažerských dovedností, malé a střední firmy, leadership, strategické řízení

Key words in English
Management, management skills development, small and medium businesses, leadership, strategic management

Mark

FP-S-15-2627

Default language

Czech

People responsible

Units

Institute of Management
- responsible department (24.8.2016 - not assigned)
Institute of Management
- internal (1.1.2015 - 31.12.2016)
Faculty of Business and Management
- beneficiary (1.1.2015 - 31.12.2016)

Results

PFEIFER, M. R. Management competencies in SMEs: A review. Workshop specifického výzkumu 2022. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2022. p. 87-97. ISBN: 978-80-214-6142-0.
Detail

CHLEBOVSKÝ, V. FP FORUM: Vysoká škola = vysoká hra!?. 2017.
Detail

CHLEBOVSKÝ, V. FP FORUM: BREXIT: How can business show go on?. 2017.
Detail

CHLEBOVSKÝ, V. FP FORUM: Startupy v éře digitalizace - adrenalin a dobrodružství?. 2016.
Detail

CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. FP FORUM: Základní kámen ekonomiky? aneb rodinný podnik nemusí být Cosa Nostra!. 2016.
Detail

CHLEBOVSKÝ, V. FP FORUM: Dieselgate – omyl, strategie nebo strategický omyl?. 2015.
Detail

CHLEBOVSKÝ, V. FP FORUM: EURO v ČR - ano/ne?. 2015.
Detail

CHLEBOVSKÝ, V. Smart and Efficient Economy: Preparation for the Future Innovative Economy. In Smart and Efficient Economy: Preparation for the Future Innovative Economy (ICEM 2016). 2016. p. 11-15. ISBN: 978-80-214-5413-2.
Detail

PFEIFER, M. R. Smart Manufacturing Execution Systems: An approach for SMEs to conquer industry 4.0. In Perspectives of Business and Entrepreneurship Development: Economic, Management, Finance and System Engineering from the Academic and Practioners Views Selected Papers of International Scientific Conference. Brno: 2022. p. 111-124. ISBN: 978-80-214-6005-8.
Detail

MALLYA, T.; OVIEDO-GARCIA, A.; CASTELLANOS-VERDUGO, M.; TRUJILLO-GARCIA, A. Film-induced tourist motivations. The case of Seville (Spain). CURR ISSUES TOUR, 2016, vol. 19, no. 7, p. 713-733. ISSN: 1368-3500.
Detail

MEDONOS, M.; JUROVÁ, M. Implementing lean production: Application of Little's law. In Perspectives of Busieness and Entrepreneurship Development. Proceeding of selected papers. Brno: FBM BUT, 2015. p. 229-237. ISBN: 978-80-214-5227-5.
Detail

VRANIAK, L.;: Workshop specifického výzkumu 2016. FP VUT v Brně (09.12.2016)
Detail

CHLEBOVSKÝ, V. Koncepce managementu zákaznických řešení. 2017. s. 1-136.
Detail

HANZELKA, M. Využití konceptu celoživotní hodnoty zákazníka ve strategickém řízení firem. 2016. s. 1-14.
Detail

HANZELKA, M. Využití konceptu celoživotní hodnoty zákazníka ve strategickém řízení firem. Podnikatelská fakulta VUT Brno: 2015. s. 1-9.
Detail

KOPČÁNI, J. Business process management identification and optimization. Internetový časopis Materiálovotechnologická fakulta STU so sídlom v Trnave, 2016, vol. 2016, no. 1, p. 1-7. ISSN: 1335-9053.
Detail

BUMBEROVÁ, V.; MILICHOVSKÝ, F. Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic. ACTA VŠFS, 2016, vol. 10, no. 2, p. 115-125. ISSN: 1802-7946.
Detail

CHALUPSKÝ, V. Corporate Culture and Market Orientation in High-Tech Companies. In 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Art. SGEM International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Bulharsko, Albena: STEF92 Technology, Ltd., 2016. p. 169-176. ISBN: 978-619-7105-75-9. ISSN: 2367-5659.
Detail

REKOVÁ, E. Faktory úspěchu českých „born globals“ podniků. In Workshop specifického výzkumu 2016. Brno: 2016. s. 54-67. ISBN: 978-80-214-5472-9.
Detail

MRÁČEK, P.; MILICHOVSKÝ, F. Value perception of outdoor brands in the Czech republic. In Marketing identity 2016: Brands we love - part II. Trnava: University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2016. p. 209-218. ISBN: 978-80-8105-841-7.
Detail