Detail publikace

Metodika pro stanovení volby konstrukce dopravní sítě v závislosti na typu úlohy (D1.4.11)

PLUSKAL, J. ŠOMPLÁK, R. PAVLAS, M.

Originální název

Metodika pro stanovení volby konstrukce dopravní sítě v závislosti na typu úlohy (D1.4.11)

Anglický název

Methodology for determining the choice of transport network construction depending on the type of task (D1.4.11)

Typ

zpráva odborná

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Vypracovaná studie představuje návrh metodiky na redukci dopravní infrastruktury s ohledem na řešení optimalizačních tokových úloh. Základní princip uvedených postupů spočívá v ponechání detailu sítě v okolí zájmového uzlu, zatímco se zvětšující se vzdáleností je možné detail patřičně snižovat. K tomuto účelu byla využita transformace souřadnic uzlů s následnou aplikací shlukové analýzy. V rámci výzkumu byly podrobně analyzovány dva přístupy, algoritmus K-Means a hierarchické aglomerativní shlukování.

Anglický abstrakt

The developed study presents a proposal for a methodology for the reduction of transport infrastructure with regard to the solution of optimization flow problems. The basic principle of these procedures is to leave the detail of the network around the node of interest, while with increasing distance, the detail can be reduced accordingly. For this purpose, the transformation of node coordinates with the subsequent application of cluster analysis was used. The research analyzed in detail two approaches, the K-Means algorithm and hierarchical agglomeration clustering.

Klíčová slova

dopravní síť; shluková analýza; k-means; GPS

Klíčová slova v angličtině

transport network; cluster analysis; k-means; GPS

Autoři

PLUSKAL, J.; ŠOMPLÁK, R.; PAVLAS, M.

Vydáno

31. 12. 2020

Strany počet

22

BibTex

@techreport{BUT176779,
  author="Jaroslav {Pluskal} and Radovan {Šomplák} and Martin {Pavlas}",
  title="Metodika pro stanovení volby konstrukce dopravní sítě v závislosti na typu úlohy (D1.4.11)",
  year="2020",
  pages="22"
}