Detail publikace
Je všeobecné vzdělání v kurikulu technické univerzity praktickou nutností nebo jen žádaným akademickým přístupem?
LINDR, J.
Originální název
Je všeobecné vzdělání v kurikulu technické univerzity praktickou nutností nebo jen žádaným akademickým přístupem?
Český název
Je všeobecné vzdělání v kurikulu technické univerzity praktickou nutností nebo jen žádaným akademickým přístupem?
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Školství se ocitá v proměnách. Vlivem společenských změn i školských reforem uplynulých let se mění vzdělávací rámec škol. Důraz je kladen na rozrůzněnost a koncepci tzv. „učící se organizace“, která přijímá plnou odpovědnost za výsledky vzdělávání. Vzrůstá obecná potřeba měnit profil absolventa. Kurikulum a v něm zakotvená idea všeobecného rozvoje studenta školy předpokládá rozvoj všech klíčových kompetencí, které vybaví absolventy všemi potřebnými vědomostmi, dovednostmi a návyky k tomu, aby mohli obstát v náročných požadavcích doby a aby zvládli tempo společensko-profesního života po odborné i lidské stránce. Ukazuje se, že všestranný rozvoj absolventů je v současnosti nezbytný. Škola v pohybu dostává nový způsob edukační cesty ve vazbě na kurikulum budoucnosti. Vzájemná vazba, symbióza a provázanost všestranného osobnostního rozvoje absolventa se v současnosti stává hybným prvkem realizace kurikula.
Český abstrakt
Školství se ocitá v proměnách. Vlivem společenských změn i školských reforem uplynulých let se mění vzdělávací rámec škol. Důraz je kladen na rozrůzněnost a koncepci tzv. „učící se organizace“, která přijímá plnou odpovědnost za výsledky vzdělávání. Vzrůstá obecná potřeba měnit profil absolventa. Kurikulum a v něm zakotvená idea všeobecného rozvoje studenta školy předpokládá rozvoj všech klíčových kompetencí, které vybaví absolventy všemi potřebnými vědomostmi, dovednostmi a návyky k tomu, aby mohli obstát v náročných požadavcích doby a aby zvládli tempo společensko-profesního života po odborné i lidské stránce. Ukazuje se, že všestranný rozvoj absolventů je v současnosti nezbytný. Škola v pohybu dostává nový způsob edukační cesty ve vazbě na kurikulum budoucnosti. Vzájemná vazba, symbióza a provázanost všestranného osobnostního rozvoje absolventa se v současnosti stává hybným prvkem realizace kurikula.
Klíčová slova
Vzdělávání, všeobecné vzdělávání, kurikulum, moderní vyučování, transformace školství, profil absolventa, kutikulární vize, humanizace vzdělávání, vzdělávací oblast
Vydáno
30.09.2012
Nakladatel
FVT TU Košice
Místo
Prešov
ISBN
978-80-553-1200-2
Kniha
Problémy globálnej kultúrnej gramotnosti ako predpoklad uplatnenia absolventa FVT na medzinárodnom trhu práce
Číslo vydání
1
Strany od
108
Strany do
112
Strany počet
5
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT98817,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Je všeobecné vzdělání v kurikulu technické univerzity praktickou nutností nebo jen žádaným akademickým přístupem?",
annote="Školství se ocitá v proměnách. Vlivem společenských změn i školských reforem uplynulých let se mění vzdělávací rámec škol. Důraz je kladen na rozrůzněnost a koncepci tzv. „učící se organizace“, která přijímá plnou odpovědnost za výsledky vzdělávání. Vzrůstá obecná potřeba měnit profil absolventa. Kurikulum a v něm zakotvená idea všeobecného rozvoje studenta školy předpokládá rozvoj všech klíčových kompetencí, které vybaví absolventy všemi potřebnými vědomostmi, dovednostmi a návyky k tomu, aby mohli obstát v náročných požadavcích doby a aby zvládli tempo společensko-profesního života po odborné i lidské stránce. Ukazuje se, že všestranný rozvoj absolventů je v současnosti nezbytný. Škola v pohybu dostává nový způsob edukační cesty ve vazbě na kurikulum budoucnosti. Vzájemná vazba, symbióza a provázanost všestranného osobnostního rozvoje absolventa se v současnosti stává hybným prvkem realizace kurikula.",
address="FVT TU Košice",
booktitle="Problémy globálnej kultúrnej gramotnosti ako predpoklad uplatnenia absolventa FVT na medzinárodnom trhu práce",
chapter="98817",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="FVT TU Košice",
year="2012",
month="september",
pages="108--112",
publisher="FVT TU Košice",
type="conference paper"
}