Detail publikace
Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?
LINDR, J.
Originální název
Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?
Český název
Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Současná doba přináší hodně sociálních změn, což zahrnuje též změny v sekundárním i terciárním vzdělávání. To obsahuje nejen změnu znalostí získávaných během vzdělávání, ale také odpovídající systém vzdělávácích předmětů týkajících se obecných znalostí, odborných předmětů i sociálních věd. Formulace, rozvoj a zařazení všech klíčových kompetencí přináší řada oficiálních vzdělávacích dokumentů a také každodenní potřeba jejich rozvoje pro budoucí profesní i osobní život studentů i absolventů. Sleduje však současný koncept vzdělávání tento cíl opravdově? Jak mohou školy rozvíjet všechny tyto klíčové kompetence tak, aby skutečně vybavily studenty znalostmi, dovednostmi, návyky a postoji, které moderní doba potřebuje? Odpovědi na tyto a další otázky je možné nalézt v tomto příspěvku.
Český abstrakt
Současná doba přináší hodně sociálních změn, což zahrnuje též změny v sekundárním i terciárním vzdělávání. To obsahuje nejen změnu znalostí získávaných během vzdělávání, ale také odpovídající systém vzdělávácích předmětů týkajících se obecných znalostí, odborných předmětů i sociálních věd. Formulace, rozvoj a zařazení všech klíčových kompetencí přináší řada oficiálních vzdělávacích dokumentů a také každodenní potřeba jejich rozvoje pro budoucí profesní i osobní život studentů i absolventů. Sleduje však současný koncept vzdělávání tento cíl opravdově? Jak mohou školy rozvíjet všechny tyto klíčové kompetence tak, aby skutečně vybavily studenty znalostmi, dovednostmi, návyky a postoji, které moderní doba potřebuje? Odpovědi na tyto a další otázky je možné nalézt v tomto příspěvku.
Klíčová slova
Kurikulum, kurikulární vize, koncepce kurikula, vzdělávací program, humanizace vzdělávání, vzdělávací program
Vydáno
25.10.2012
Nakladatel
SvF STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-3827-9
Kniha
Ekonomika a spoločnosť a ich premeny v procese globalizácie
Strany od
43
Strany do
51
Strany počet
9
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT98550,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?",
annote="Současná doba přináší hodně sociálních změn, což zahrnuje též změny v sekundárním i terciárním vzdělávání. To obsahuje nejen změnu znalostí získávaných během vzdělávání, ale také odpovídající systém vzdělávácích předmětů týkajících se obecných znalostí, odborných předmětů i sociálních věd. Formulace, rozvoj a zařazení všech klíčových kompetencí přináší řada oficiálních vzdělávacích dokumentů a také každodenní potřeba jejich rozvoje pro budoucí profesní i osobní život studentů i absolventů. Sleduje však současný koncept vzdělávání tento cíl opravdově? Jak mohou školy rozvíjet všechny tyto klíčové kompetence tak, aby skutečně vybavily studenty znalostmi, dovednostmi, návyky a postoji, které moderní doba potřebuje? Odpovědi na tyto a další otázky je možné nalézt v tomto příspěvku.",
address="SvF STU Bratislava",
booktitle="Ekonomika a spoločnosť a ich premeny v procese globalizácie",
chapter="98550",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="SvF STU Bratislava",
year="2012",
month="october",
pages="43--51",
publisher="SvF STU Bratislava",
type="conference paper"
}